آمریکای لاتین با ونزوئلا علیه تهدید نظامی ترامپ اعلام همبستگی کرد

    کد خبر :78297

کشورهای آمریکای لاتین تهدیدهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای مداخله نظامی در ونزوئلا را به شدت محکوم کردند.

به گزارش  تسنیم، کشورهای آمریکای لاتین که در چند ماه گذشته به شدت از «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا انتقاد می‌کردند، تهدیدهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای مداخله نظامی در ونزوئلا را به شدت محکوم کردند.

«خورحه آرزا»، وزیر خارجه ونزوئلا، روز شنبه از کشورهای آمریکای لاتین خواست که در برابر تهدیدهای «خصمانه» ترامپ از ونزوئلا حمایت کنند.

وی همچنین گفت: «بابت اقدام دولت‌های سراسر جهان، از جمله کشورهای آمریکای لاتین که با ما اعلام همبستگی کرده با زور و مخالفت کردند، تشکر می‌کنیم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا اضافه کرد: «برخی از این کشورها اخیراً مواضعی کاملاْ مغایر با حاکمیت و استقلال ما اتخاذ کرده‌اند اما باز هم اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا را رد کردند.»

دولت پرو، از جمله سرسخت‌ترین کشورهای منتقد «مادورو»، تهدید نظامی ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این اظهارات خلاف اصول سازمان ملل متحد هستند. مکزیک و کلمبیا هم بیانیه‌هایی در رد اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا صادر کردند.

«مرکوسور» که یک بلوک منطقه‌ای متشکل از آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اروگوئه است هم در بیانیه‌ای اعلام کردکه با استفاده از زور نظامی علیه ونزوئلا مخالف است. این بلوک ماه گذشته عضویت ونزوئلا را معلق کرده بود.

وزیر خارجه پورو گفت: «تمامی تهدیدهای خارجی یا داخلی مبنی بر توسل به زور، هدف احیای زمامداری دموکرات در ونزوئلا و همچنین اصول مطرح‌شد در منشور سازمان ملل را تضعیف می‌کند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید