ضرورت تعیین تکلیف نرخ سود بانکی و یارانه‌های نقدی

    کد خبر :78233

 

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه دولت از تفکیک وزارتخانه ها منصرف شده و این جای خشنودی دارد، تصریح کرد: تعیین تکلیف نرخ سود بانکی، یارانه های نقدی و یکسان سازی نرخ ارز از مسائلی است که حتما باید در دولت آینده مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مسعود خوانساری دربیست و نهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به اینکه کابینه بعد از گمانه زنی های مختلف به مجلس معرفی شده است و باید اظهار خشنودی کرد که وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت از جمله افراد شایسته برای این سمت هستند، گفت:دولت از تفکیک وزارتخانه ها منصرف شده و این جای خشنودی دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد از توتال، موفقیت دیگری برای اقتصاد ایران در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی به ثبت رسید که بر اساس آن، قرارداد با شرکت رنوی فرانسه به امضا رسید تاکید کرد: انجمن ساخت تجهیزات دریایی ایران نیز در قرارداد توتال موفق شده دو سکوی نفتی را از آن خود کند که ارزش آن ۱۰۰ میلیون دلار است.

خوانساری با اشاره به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در حوزه یکسان سازی نرخ ارز، تصریح کرد: یکسان سازی نرخ ارز به رغم وعده های قبلی دولت، هنوز محقق نشده، اما با شروع کار کابینه دوازدهم می توان انتظار داشت که این کار در اقتصاد ایران نیزعملیاتی شود.

رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد:البته به نظر می رسد که کارهای اساسی همچون تک نرخی کردن ارز، یارانه های نقدی، تعیین تکلیف بانکها و سود سپرده ها، در دولت دوازدهم تعیین تکلیف شود.

بر اساس این گزارش جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دقایقی قبل به منظور بررسی برنامه های محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی آغاز به کار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید