وزارت بهداشت اعلام کرد

نظارت مستمر بهداشتی بر استخرها/برگزاری پویش ملی شنای ایمن

    کد خبر :78104

روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری پویش ملی شنای ایمن و توسط دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمید انصاری – مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت ضمن اعلام این خبر افزود: شنا به عنوان یک فعالیت تفریحی و ورزشی از نظر جسمی و روحی مفید بوده و در فصل گرما طرفداران زیادی دارد و همه ساله تعداد زیادی از هموطنان به منظور گذراندن اوقات فراغت در بیش از ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی شمال کشور از دریا استفاده می‌کنند.

انصاری گفت: در این میان عدم رعایت نکات ایمنی، شنا در خارج محدوده‌های مجاز و آشنا نبودن به فن شنا همه ساله باعث غرق شدگی و از دست رفتن جان تعدادی از مسافرین می‌شود.

وی افزود: در راستای فراگیر کردن شنای ایمن و آشنایی با موارد خطر در دریا و استخرها، دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت “پویش ملی شنای ایمن” را در تابستان سالجاری برگزار کرد.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: این پویش دارای محورهایی مانند رعایت اصول ایمنی در کنار دریا، نشانه‌های غرق شدگی، قوانین استخرها، مکان‌های ممنوع شنا، رعایت اصول ایمنی در استخرها و جریان‌های شکافنده یا مرگبار دریا است.

وی افزود: علاقمندان جهت بهره‌برداری از تولیدات آموزشی این پویش به پایگاه اطلاع رسانی آوای سلامت به نشانی http://iec.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

نظارت مستمر بهداشتی براستخرها

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، انصاری ضمن اشاره به استفاده تعداد زیادی از هموطنان در فصل تابستان از استخرها افزود: رعایت اصول بهداشتی توسط مسئولین استخرها و استفاده کنندگان، از اهمیت بسزایی برخوردار است و تامین و حفظ کیفیت آب استخرها از نظر سلامت عمومی باید مورد توجه گردانندگان این مجموعه‌ها قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به بازرسی، نظارت و پایش استخرهای شنا و کنترل کیفی آب آنها بصورت دوره‌ای توسط بازرسان بهداشت محیط، گفت: سامانه تلفنی بهداشت ۱۹۰ بطور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی پیرامون مشکلات بهداشتی استخرها و طرح‌های سالم‌سازی دریا است و بازرسین بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی در اسرع وقت به این موارد رسیدگی خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید