عمیق‌ترین چاه نفتی دنیا کجاست؟

    کد خبر :78086

در بخش خاور دور روسیه که دما به زیر منفی ۳۵ درجه هم می‌رسد و بیشتر ساکنان آن گوزن‌های قطبی هستند، طولانی‌ترین و عمیق‌ترین چاه نفت جهان حفر شده‌ که ۱۲کیلومتر در عمق زمین حفرشده است.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت نفت؛ از زمان آغاز به کار پروژه ساخالین۱ شرکت اکسون موبیل آمریکا در این ناحیه در سال ۲۰۰۳، هفت چاه دیگر از ۱۰ چاه عمیق زمین در آنجا حفر شده‌اند.

گروه حفاری این چاه‌ها انتظار دارند که در ماه‌های آینده رکوردهای پیشین خود را بشکنند، دکل حفار این هفت چاه نفت در ساخالین که یاسترب (شاهین) نامگذاری شده، با چهار پمپ گل ۷۵۰۰ پوند بر اینچ مربع، ۱۴ هزار ذخیره بشکه گل مایع و شش جنراتور،‌ قویترین دکل این کارخانه است.

این دکل از ۲ دیواره برای مقاومت در برابر سرما و زلزله‌های مکرر این ناحیه که در دریای اختسک قرار دارد، استفاده می‌کند، تیم ۸۰۰ نفری حفار که بیشتر روسی هستند هر ناحیه اعزامی را از پیش با استفاده از تصویربرداری سه بعدی لرزه‌نگاری نقشه‌کشی کرده تا مدل‌های تصویری از شرایط سنگ‌ها و موقعیت ذخیره نفت بدست آورند.

در جزیره ساخارین، در شرق کشور روسیه درجه هوا حتی تا ۳۵ درجه سانتی گراد زیر صفر پایین می‌آید، اکثر ساکنان این جزیره گله گوزن‌های شمالی هستند، در این جزیره در ماه ژانویه طولانی ترین و عمیق ترین چاه نفت جهان حفر شد، این چاه حدود ۷,۷ مایل ( ۱۲.۳۹ کیلومتر ) درون زمین عمق دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید