دی‎ان‎او نروژ، نتایج طرح مطالعاتی میدان نفتی چنگوله را ارائه کرد

    کد خبر :78064

نتایج طرح مطالعاتی میدان نفتی چنگوله، امروز (شنبه، ۲۱ مرداد ماه) از سوی شرکت دی‎ان‎او (DNO) نروژ به شرکت ملی‌ نفت ایران ارائه شد.

به گزارش ایلنا، در نشست مشترکی که صبح امروز میان نمایندگان شرکت دی‎ان‎او نروژ و شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، نتایج طرح مطالعاتی میدان نفتی چنگوله از سوی این شرکت نروژی ارائه شد.

یرون رگتین (Jeroen Regtien)، مدیر عملیات شرکت دی‎ان‎او پس از ارائه طرح جامع توسعه میدان چنگوله، عنوان کرد: پس از امضای تفاهم‌نامه مطالعاتی میدان چنگوله با شرکت ملی نفت ایران در نوامبر سال ۲۰۱۶، گروه منسجمی تشکیل دادیم و با بهره‎مندی از تجربیات و توانمندی‎های خود، تلاش کرده‎ایم طرحی جذاب و نوآورانه برای توسعه این میدان نفتی ارائه دهیم.

منوچهری نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد که ارائه این طرح مطالعاتی، به توسعه تعامل میان شرکت دی‎ان‎او نروژ و شرکت ملی نفت ایران بینجامد.

ارائه طرح جامع توسعه میدان چنگوله توسط شرکت دی ان او نروژ به شرکت نفت ایران

شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفتی دی‎ان‎او نروژ، ۲۶ آبان ماه پارسال یادداشت‎تفاهمی (MOU) امضا کردند که بر مبنای آن، مطالعه میدان نفتی چنگوله در دستور کار این شرکت نروژی قرار گرفت. این تفاهم‎نامه میان غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و بیورن دیل (Bjorn Dale) مدیرعامل شرکت دی‎ان‎او نروژ امضا شده بود.

میدان نفتی چنگوله در استان ایلام در ۵۰ کیلومتری جنوب ‌شرق شهر مهران و در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری خط مرزی ایران و عراق (از طرف غرب و شمال غرب) و در حاشیه شمالی فروافتادگی دزفول و مابین میادین نفتی دهلران و آذر قرار دارد که با توجه به محرز بودن ارتباط ساختمانی این میدان با میدان آذر، چنگوله در چارچوب واگذاری عملیات توسعه از طریق قراردادهای جدید نفتی در اولویت قرار گرفته است.

افق‎های سروک بالایی و پایینی، مخازن مورد نظر برای توسعه این میدان هستند و ناحیه قراردادی نیز مساحتی افزون بر ۱۱.۵ در ۲۳.۵ کیلومتر مربع را شامل می شود.

ساختمان میدان چنگوله نیز تحت تاثیر زون‎های چین‌خورده و تراستی زاگرس بوده و به دلیل واقع شدن در مرز جنوبی گسل بالارود، دارای سیستم شکستگی، گسل و پیچیدگی‌های ساختمانی مختص به خود است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید