شارژ تجهیزات جنگی الکترونیکی با یک پودر

    کد خبر :77739

آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا به طور اتفاقی به پودری دست پیدا کرده است که به کمک آن می‌توان تجهیزات الکترونیکی را در میدان نبرد شارژ کرد.

به گزارش  تسنیم، سربازان امروز در حال سفر و انجام مأموریت‌ها نیاز به حمل چندیت کیلو لوازم و تجهیزات دارند و یکی از مهمترین این تجهیزات باتری است.
بر اساس گزارش نیواطلس، حمل باتری برای شارژ مجدد تجهیزات الکترونیکی بسیار مهم است و از طرفی حمل این باتری‌ها بار اضافه‌لای را به سربازان تحمیل می‌کند.

آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا به تازگی و به طور تصادفی به پودری دست پیدا کرده است که در واکنش با آب انرژی الکتریکی تولید می‌کند.

این پودر که مبتنی بر فلز آلومینیوم است در تماس با آب مقدار زیادی انرژی تولید می‌کند.

این کشف غیرمنتظره زمانی رخ داد که محققان یک پودر نانو ذرات آلومینیومی را با آب مخلوط کردند و متوجه شدند که آب فوران کرد.

در بازبینی دقیق‌تر، آنها دریافتند که این اتفاق در واقع یک واکنش هیدرولیزی بود به این معنی که این ماده در تماس با آب، آب را به مولکول‌های کامپوزیتی اکسیژن و هیدروژن تقسیم می‌کند.

محققان می‌گویند از این پودر می‌توان در هواپیماهای بدون سرنشین 3D و روبات‌هایی که می‌توانند با جدا کردن قطعات ساختاری خود، باتری خود را شارژ کنند استفاده کرد.

البته این سناریو در بلندمدت قابل اجرایی شدن است اما در بازه زمانی کوتاه‌تر می‌توانیم به زودی شاهد حمل این پودر توسط سربازان باشیم که برای شارژ تجهزیات و تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز خود از ان استفاده خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید