چرا روحاني وزن اصلاح طلبان را در کابينه دوازدهم کاهش داد؟

    کد خبر :77647

جريان اصلاحات که تا همين امروز، تک تک اشتباهات دولت احمدي نژاد را به پاي کل جريان اصولگرايي مي نويسد، حال نمي تواند از مسووليت خود در برابر عملکرد دولت روحاني شانه خالي کند.

به گزارش خبرگزاري آريا، مشرق نوشت: بلاخره روز سه شنبه(16 مرداد)، بعد از کش و قوس ها و گمانه زني هاي بسيار، فهرست اسامي گزينه هاي پيشنهادي دولت براي کابينه دوازدهم، از سوي دولت به مجلس شوراي اسلامي تحويل داده شد.
همان طور که چندان هم دور از انتظار نبود، با تغييرات فاحشي در اين فهرست نسبت به کابينه يازدهم مواجه نبوديم. ليکن در اين ميان، آن جريان سياسي که دچار بيشترين احساس غبن و سرخوردگي شد، جريان اصلاحات بود. بر عکس تصورات و گمانه زني هايي که تا همين چند هفته پيش در فضاي سياسي کشور و به ويژه در مطبوعات جريان اصلاحات در جريان بود، نه تنها وزن اصلاح طلبان در کابينه پيشنهادي دولت دوازدهم بالاتر نرفت، که شاهديم در برخي وزارتخانه ها کفه ترازو بيش از جريان اصلاحات، به سمت طيف ميانه ميل کرده است. در اين ميان تکليف گزينه وزارت علوم(که اصلاح طلبان اميد زيادي به آن بسته اند) هنوز روشن نيست. از سوي ديگر، خبرهاي رسيده از تغييرات در معاونت ها و ديگر مناصب زيرمجموعه رياست جمهوري، حاکي از آن است که شماري از چهره هاي اصلاح طلب(به ويژه در معاونت زنان و رياست سازمان محيط زيست) هم بر خلاف خواست اصلاح طلبان تغيير خواهد کرد. به بيان ديگر، در حالي که انتظار اصلاح طلبان از روحاني اين بود که چهره اي چون «شهيندخت مولاوردي» يا ارتقاء مقام به وزارت پيدا کند(به طور خاص وزارت آموزش و پرورش) يا دست کم در مقام خود ابقاء شود. يا چهره اي چون معصومه ابتکار هم در پست خود باقي بماند. نبود يک گزينه زن در ميان گزينه هاي معرفي شده به مجلس هم يکي ديگر از دلايل سرخوردگي پيش هنگام جريان اصلاحات از دولت دوازدهم است و از اين منظر، همچنان فضل تقدم وزارت زنان متعلق به دولت منسوب به اصولگرايي است(خانم دکتر مرضيه وحيد دستجردي).

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید