دستور جهانگیری به صالحی برای ساخت راکتورهای تحقیقاتی

    کد خبر :77553

معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد: شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران موظف به طراحی، ساخت و بهره‌برداری از راکتورهای تحقیقاتی است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای به علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مصوبه اخیر هیئت دولت در اصلاح اساسنامه شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران را برای اجرا ابلاغ کرد.

در نامه معاون اول رئیس جمهور به رئیس سازمان انرژی اتمی بر طراحی، ساخت و بهره‌برداری ار راکتورهای تحقیقاتی در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های سازمان انرژی اتمی ایران تاکید شده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

هیات وزیران در جلسه 1396/4/14 به پیشنهاد شماره 220218 مورخ 1395/8/22 سازمان انرژی اتمی ایران و به استناد ماده واحده قانونی استفساریه درخصوص اختیار اصلاح اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت – مصوب 1377 تصویب کرد:

اساسنامه شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران موضوع تصویب‌نامه شماره 37673 / ت 30966 هـ. مورخ 1383/7/22 و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

متن زیر به عنوان بند (20) به ماده (7) الحاق می‌شود:

طراحی، ساخت و بهره‌برداری ار راکتورهای تحقیقاتی در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های سازمان انرژی اتمی ایران.

در ماده (14)، عبارت “هفت عضو اصلی” به عبارت “پنج عضو اصلی” اصلاح می‌شود.

این اصلاحیه به موجب نامه شماره 96/102/2096 مورخ 1396/5/12 شورای نگهبان به تایید شورای یاد شده رسیده است.

به گزارش فارس، در ماده 7 اساسنامه شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران که دربرگیرنده موضوع فعالیت و وظایف شرکت است، آمده است: موضوع فعالیت شرکت عبارت از مدیریت و نظارت بر سرمایه‌های شرکت جهت انجام هرگونه فعالیت در راستای تولید و توسعه برق هسته‌ای‌، مدیریت و نظارت بر انجام مطالعات‌، مکان‌یابی‌، طراحی‌، احداث‌،تأمین سوخت هسته‌ای‌، بهره‌برداری ایمن و از کاراندازی نیروگاههای هسته‌ای و تأسیسات آنها و انجام کلیه‌معاملات مربوط به برق هسته‌ای می‌باشد.

در ماده 14 این اساسنامه نیز تعداد هیأت مدیره شرکت مرکب از پنج عضو اصلی ذکر شده بود که این تعداد به 7 نفر افزایش یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید