اظهارنظر مدیرعامل خانه کتاب در پی تعطیلی یک کتابفروشی

    کد خبر :77543

مجید غلامی‌جلیسه در پی تعطیلی کتابفروشی خجسته، بازطراحی زیرساخت‌های حوزه فرهنگ را موجب حل مشکلات بدنه نشر دانست و گفت:‌ وزارت ارشاد اساساً نباید در تعطیلی یا تأسیس کتابفروشی‌ها دخالت داشته باشد.

مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ با ابراز تأسف از تعطیلی کتابفروشی خجسته گفت:‌ یکسری فرایندها شاید عجیب و غریب نباشد، کم نیستند کتابفروشی‌هایی که در سال‌های اخیر تعطیل می‌شوند و کم نیستند کتابفروشی‌‌هایی که تأسیس می‌شوند،  اگر کتابفروشی خجسته تعطیل شده  است، کتابفروشی‌های دیگری هم تأسیس شده‌ند‌. متأسفانه ما به تأسیس‌ها اشاره نمی‌کنیم، اما وقتی یک کتابفروشی تعطیل می‌شود،‌ خبر آن بسیار پررنگ می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خانه کتاب و وزارت ارشاد اقدامی برای جلوگیری از تعطیلی کتابفروشی‌هایی اینچنین به دلیل مسائل مالی انجام می‌دهند‌، گفت:‌ به نظر من اساسا‌ً وزارت ارشاد نباید در اینگونه مسائل خیلی دخالت کند، هم در تاسیس و هم در تعطیلی. آن چیزی که مشخص است، فرایند زیرساختی است که باید در حوزه کارهای فرهنگی اصلاح شود و این  جزو وظایف ما به عنوان بخشی از بدنه وزارت ارشاد است.

جلیسه تصریح کرد:‌ حل مشکلات مالیات‌، بیمه، عوارض شهرداری و… مسائل مهمی است که وزارت ارشاد برای حمایت از کتابفروشی‌ها باید به آن‌ها بپردازد. من به شخصه در جریان کتابفروشی خجسته قرار نگرفتم، اگر ما اهتمام جدی برای بازطراحی زیرساخت‌های حوزه فرهنگ داشته باشیم که تاکنون نیز انصافاً در معاونت فرهنگی به آن توجه شده است،‌ و رخدادهایی چون تأسیس کتابفروشی‌ها در آپارتمان‌ها، کافه کتاب‌ها،‌ عوارض ساختن و ساز و…بخشی از مشکلات بدنه نشر حل خواهد شد.

وی در پایان گفت:‌ تصور می‌کنم در شرایط فعلی با آغاز به کار شورای شهر جدید ما بتوانیم امیدوار باشیم کتابفروشی‌ها به لحاظ مسائل شهری دوره پربارتر و بهتری داشته باشند.

کتابفروشی خجسته از جمله کتابفروشی‌های قدیمی تهران بود که اخیراً‌ در پی مسائل مالی تعطیل و ملک آن به شخص دیگری فروخته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید