حذف دفترچه‌هاي کاغذي تأمين اجتماعي در مراکز ملکي

    کد خبر :77414

مشاور مديرعامل و مديرکل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي به اعلام آمار پيرترين از کارافتادگان و بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي پرداخت و گفت: هم اکنون تأمين اجتماعي 20 مستمري بگير ازکار افتاده 100 تا 121 سال و 20 مستمري‌بگير بازنشسته 115 تا 121 ساله دارد.
به گزارش آريا، اميرعباس تقي‌پور در جمع خبرنگاران با بيان اينکه سازمان تأمين اجتماعي در حال حاضر به 20 ازکارافتاده بين سنين 100 تا 121 سال سن، خدمات ارائه مي‌دهد، گفت: بر اين اساس مسن‌ترين مستمري بگير از کارافتادگي که در قشم زندگي مي‌کند 121 سال سن دارد.
وي افزود: همچنين 20 مستمري بگير و بازنشسته 115 تا 121 ساله داريم که مسن‌ترين آن‌ها با 121 سال سن ساکن تهران است، نفر دوم در زنجان زندگي مي کند و سومين مستمري بگير ما با بيشترين سن ساکن اصفهان است.
مشاور مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي با بيان اينکه يک نفر از مستمري‌بگيران ما 52 سال دارد که از خدمات تأمين اجتماعي استفاده مي‌کند و رکوردار بيشترين مدت زمان دريافت مستمري را دارد، گفت: همچنين براساس آمارهاي دريافتي، 26 بيمه شده داريم که بين 43 تا 52 سال است که از تأمين اجتماعي مستمري دريافت مي‌کنند و در صدر اين فهرست قرار دارند.
وي در ادامه با بيان اينکه سازمان تأمين اجتماعي بيش از 42 ميليون نفر در کشور را تحت پوشش دارد، گفت: 13 ميليون و 800 هزار نفر بيمه شده اصلي و سه ميليون و 230 هزار مستمري بگير داريم که آمار آن‌ها با احتساب اعضاي خانواده به پنج ميليون و 700 هزار نفر مي‌رسد. همچنين با بيش از يک ميليون و 500 هزار کارگاه و واحد توليدي در ارتباط هستيم.
تقي‌پورادامه داد: خدمات متنوع 18 گانه سازمان از پرداخت مستمري بازنشستگي گرفته تا مقرري بيمه بيکاري غرامت دستمزد ايام بيماري و بارداري همگي در سازمان ارائه مي‌شوند. در بخش بيمه‌اي 1000 واحد اجرايي ما مشغول ارائه خدمات هستند.
وي همچنين با اشاره به دستاوردهاي سازمان تأمين اجتماعي اظهار کرد: اين سازمان با تشکيل ستادهاي ويژه تلاش کرده تمام ارکان خود را نسبت به اجرايي کردن سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي و طرح تحول نظام سلامت بسيج کند.
تقي‌پور ضمن اعلام بخشودگي هزار ميليارد توماني جرايم بيمه‌اي واحدهاي توليدي اظهار کرد: طي چهار سال گذشته در بخش درمان نيز خدمات قابل توجهي ارائه شده است. ساخت بيمارستان‌هايي با برند ميلاد از برنامه‌هاي اصلي معاونت درمان بوده و بيمارستان‌هاي ميلاد در اين مدت در کرمان، بيرجند، ايلام و اهواز مورد بهره‌برداري قرار گرفت و در آينده نيز در دزفول، آبادان و شيراز ساخته مي‌شود.
وي در جريان بازديد از بيمارستان فارابي مشهد به ارتقاي هتلينگ و بازسازي اورژانس اکثر بيمارستان‌هاي تأمين اجتماعي در سطح کشور اشاره کرد و گفت: حذف دفترچه‌هاي کاغذي تأمين اجتماعي در مراکز ملکي سازمان جزو آرزوهاي ديرينه چندين ساله سازمان بود که بالاخره محقق شد و اکنون ديگر نيازي نيست بيمه‌شدگان ما به هنگام مراجعه به مراکز ملکي دفترچه بيمه به همراه داشته باشند. آن‌ها مي‌توانند با ارائه کد ملي خدمات لازم را دريافت کنند.
داستاني – مدير درمان استان خراسان رضوي نيز در جريان اين بازديد با بيان اينکه ما در استان خراسان رضوي سه بيمارستان در مشهد و تربيت حيدريه داريم، گفت: ظرفيت اين سه بيمارستان 454 تخت است. همچنين 11 درمانگاه و پنج پلي کلينيک تخصصي داريم و سالانه 2.5 ميليون نفر ويزيت سرپايي مي‌شوند و آمار 50 هزار بستري و 35 هزار جراحي را در سال گذشته ثبت کرديم.
وي افزود: با 4000 مرکز طرف قرارداد هستيم و مجموع تعهدات ما در بخش درمان مستقيم و غيرمستقيم در سال گذشته به 1000 ميليارد تومان رسيد. همچنين 21 ميليون نفر خدمات ويزيت از مراکز طرف قرارداد دريافت کرده‌اند و 220 هزار نفر نيز خدمات بستري گرفتند.
نظام مديرکل تأمين اجتماعي خراسان رضوي نيز با بيان اينکه در اين استان 46 شعبه، 12 کارگزاري و 20 شعبه اقماري داريم، گفت: 46 درصد جمعيت استان تحت پوشش ما قرار دارند. از ابتداي امسال 18 گروه از بازنشستگان را در طرح کرامت رضوي پذيرش کرديم و پيش‌بيني مي‌کنيم تا پايان سال جاري 30 تا 40 هزار مستمري‌بگير به مشهد مقدس مشرف شوند که تعداد زيادي از آن‌ها زيارت اولي‌اند.
فريدون موافق – مديرکل هتل هما 1 مشهد نيز در جريان بازديد مشاور مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي از پروژه‌هاي موفق اين سازمان در مشهد گفت: هتل هما مشهد در سال 81 به دلايلي تعطيل شد، اما در سال 93 پس از واگذاري به تأمين اجتماعي وارد فاز بازسازي شد و 15 روز گذشته عملا به افتتاح و بهره‌برداري رسيد. هزينه بازسازي هتل‌هاي هما 35 ميليارد تومان شد و در حال حاضرحدود 170 نفر در آن مشغول به کار هستند.
وي افزود: استقبال از اين هتل به علت قدمتي که دارد و همچين تلاش براي ارائه خدمات شايسته در اين مدت بسيار خوب بوده و پيش‌بيني مي‌کنيم حاشيه سودمان تضمين شده باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید