امکانات درماني بيمارستان فارابي مشهد معرفي شد

    کد خبر :77403

مراسم بازديد و معرفي زير ساخت‌هاي درماني و هتلينگ بيمارستان فارابي مشهد با حضور مشاور مديرعامل سازمان تامين اجتماعي، مديرکل تامين اجتماعي خراسان رضوي و مدير درمان تامين اجتماعي استان خراسان رضوي روز گذشته (چهارشنبه/18 مرداد) برگزار شد.
به گزارش  آريا، مراسم بازديد و معرفي زيرساخت‌هاي درماني و هتلينگ بيمارستان فارابي مشهد با حضور مشاور مديرعامل سازمان تامين اجتماعي، مديرکل تامين اجتماعي خراسان رضوي و مدير درمان تامين اجتماعي استان خراسان رضوي روز گذشته برگزار شد.
«حميد داستاني» مدير درمان تامين اجتماعي استان خراسان رضوي نيز در جريان بازديد از بيمارستان فارابي مشهد به اهم اقدامات اين بخش در دولت يازدهم اشاره کرد و گفت: افتتاح چندين طرح عمراني و بيمارستاني، تجهيز مراکز درماني، تشکيل پرونده براي 50 هزار بيمار مزمن، استخدام 250 نفر از جمله 70 پزشک، استقرار سيستم مديريت بيمارستاني، ارتقاي هتلينگ و بازسازي اورژانس بيمارستان‌ها از جمله اين طرح در چهار سال گذشته بوده است.
وي ادامه داد: براي ارتقاي هتلينگ بيمارستان فارابي مشهد پنج ميليارد و 200 ميليون تومان و در مورد اين اقدامات در بيمارستان رازي سه ميليارد و 600 هزينه شده است. همچنين در بيمارستان 17 شهريور نيز که ارتقاي هتلينگ آن در حال انجام است، سه ميليارد و 900 ميليون تومان هزينه مي‌شود.
داستاني اضافه کرد: براي بازسازي اورژانس بيمارستان‌هاي خراسان رضوي نيز براي بيمارستان 17 شهريور يک ميليارد و 700 ميليون تومان و فارابي نيز يک ميليارد و 520 ميليون تومان هزينه شده است.
وي افزود: ساخت يک بيمارستان و دو درمانگاه در مشهد، دو درمانگاه در درگز و خواف و يک درمانگاه در فريمان و يکي در چناران در دستور کار است و به زودي عمليات اجرايي آنها آغاز مي‌شود.
مدير درمان تامين اجتماعي استان خراسان رضوي گفت: در اين استان 3 بيمارستان با 450 تخت، 11 درمانگاه و پنج پلي کلينيک فعاليت دارد که به طور متوسط در سال به 2 ميليون و 500 هزار نفر خدمات ارائه مي‌شود.
به گفته وي نيمي از جمعيت 6 ميليون و 700 هزار نفري استان خراسان رضوي، يعني بيش از دو ميليون و 720 هزار نفر، از خدمات تامين اجتماعي بهره‌مند هستند که 720 هزار نفر بيمه شده اصلي هستند.
سيدمحسن نظام خيرآبادي مديرکل تامين اجتماعي استان خراسان رضوي نيز گفت: 26 شعبه تامين اجتماعي ، 12 کارگزاري و 20 شعبه اقماري، به دو ميليون و 700 هزار بيمه شده خدمات ارائه مي‌دهند.
وي با بيان اينکه 63 درصد جمعيت شهري استان تحت پوشش تامين اجتماعي هستند، افزود: با توجه به اينکه طرح کرامت رضوي در سراسر کشور براي مستمري بگيران و بازنشستگان اجرايي مي‌شود پيش‌بيني شده تا پايان سال از 30 تا 40 هزار زائر امام رضا (ع) در اين استان استقبال شود.
وي ادامه داد: براي مستمري بگيران و بازنشستگان استان خراسان رضوي نيز طرح کرامت احمدي و زيارت شاهچراغ پيش بيني شده است که در مرحله اول 5 هزار نفر اعزام خواهند شد.

معرفي سيستم پکس
در اين مراسم همچنين سيستم پکس معرفي شد.
پکس سيتمي است که بر اساس آن فيلم‌هاي راديولوژي آنالوگ را به ديجيتال تبديل مي‌کند.
استقرار سيستم پک در بيمارستان فارابي سازمان تامين اجتماعي از اين حيث حائز اهميت است که با توجه به برنامه سازمان جهاني بهداشت که از سال 2010 ميلادي براي جلوگيري از آلودگي محيط‌زيست، توليد فيلم راديولوژي محدود و ممنوع شده است.
مهم‌ترين ويژگي‌هاي سيستم پکس از اين قرار است:

*صرفه جويي حدود (30 درصد) هزينه‌هاي بخش راديولوژي
*تابش اشعه کمتر (بين 40 تا 60 درصد) به بيمار در تصويربرداري ديجيتال در مقايسه با فيلم راديوگرافي
*امکان تشخيص بهتر با استفاده از نرم افزارهاي تخصصي و پيشرفته
*امکان ارائه خدمات پيشرفته تشخيصي و مشاوره‌اي به مناطق محروم کشور با حداقل هزينه

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید