مشاغل مزاحم در شمال تهران ساماندهي شدند/تعطيلي اصناف آلاينده و مزاحم در شمال تهران

    کد خبر :77354

 

کارگاهها و واحدهاي صنفي آلاينده و مزاحم در منطقه 3 تهران ساماندهي شدند.
به گزارش  آريا به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 3 ، محمد رضا موسوي معاون خدمات شهري و محيط زيست اين منطقه گفت : طي ماههاي اخير تعداد 14 مورد از اصناف از جمله دامداري ،مکانيکي ،ميوه فروشي که فعاليت آنها از نظر آلودگي هاي صوتي ، سدمعبر و… براي شهروندان مزاحمت ايجاد کرده بودند تعطيل و 6 مورد هم پلمپ شدند.
موسوي در خصوص نحوه عملکرد اين اداره گفت : در مرحله نخست سعي مي شود با آن دسته از مشاغلي که داخل شهر هستند و با مسايل زيست محيطي قابليت انطباق را دارند با صدور آرا ، تمهيدات لازم نسبت به کاهش مزاحمت ها و آلودگي هاي ناشي از روند فعاليت آنان انديشيده شود.
وي ادامه داد : دسته ديگر مشاغلي هستند که شرايط کارگاهي مناسبي ندارند و در طرح انتقال به شهرک ها و مجتمع هاي صنعتي قرار گرفته اند که دراين رابطه با صدور راي تعطيل و هدايت آنها به سوي شهرک ها معضل آنها از سطح محدوده زندگي حذف مي شود .
وي اظهار داشت : يکي از مهم ترين برنامه هاي اين اداره در راستاي ساماندهي صنايع و مشاغل مزاحم و بهينه سازي فضاهاي شهري و رفع مزاحمت ها و آلودگي ها ،انتقال صنوفي از جمله ماشين ساز ، فلز تراش ،درودگران ، آهنگران و… به شهرکهاي صنفي و خدماتي است .
موسوي در خصوص نحوه عملکرد اين اداره براي ساماندهي صنايع و مشاغل اظهار داشت : در مرحله مهم ترين وظيفه اين اداره ساماندهي و شناسايي صنايع و مشاغل مزاحم و آلاينده است که با توجه به دستور العمل اجرايي بند 20 ماده 55 قانون شهرداري ها موظف به برخورد قانوني با واحدهاي آلاينده و مزاحم هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید