تاثیر کابینه دولت دوازدهم در آینده چهار ساله کشور

    کد خبر :77163

عضو حزب کارگزاران گفت: رئیس جمهور سعی در چابک سازی هیئت دولت داشته اما تخصص و تجربه همه جانبه ای را رعایت نکرده است.

به گزارش افکارنیوز، محمد هاشمی عضو حزب کارگزاران سازندگی درباره لیست پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم به مجلس از سوی رئیس جمهور اظهار داشت: لیست ارائه شده به دو دسته تقسیم می شود دسته اول وزرایی هستند که به دلیل توفیق در عملکرد خود در دولت یازدهم، باقی مانده اند و دسته دوم اشخاصی هستند که به واسطه معاونت در وزارتخانه ها وزیر پیشنهادی همان بخش اعلام شده اند.

وی افزود: به نظر میرسد که رئیس جمهور سعی در چابک سازی تیم هیئت دولت داشته اما تخصص و تجربه همه جانبه ای که باید برای گزینش یک وزیر به منظور سکان داری بخش های حیاتی کشور را در نظر بگیرد، رعایت نکرده است.

هاشمی تصریح کرد: به عنوان مثال گزینه ای که برای تصدی در وزارت صنعت و معدن انتخاب شده دارای عملکرد خوبی در بخش بازرگانی بوده اما تصدی این بخش نیازمند دانش و تجربه ای همسو است.

عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی بیان داشت: دانش اقتصادی و تجربه کافی از شرایطی است که وزیر این بخش باید دارا باشد اما درباره انتخاب گزینه مناسب برای این بخش نیز تأمل خوبی به عمل نیامده است البته امیدواریم که در ادامه راه اتفاق های خوبی رخ دهد.

وی با اشاره به تاثیر کابینه دولت دوازدهم در آینده چهار ساله کشور افزود: برخی مسائل راهبردی تعیین کننده آینده کشور ارتباطی به وزیران ندارد به عنوان مثال برنامه ای که دولت یازدهم در سال ۹۵به منظور افزایش فرصت شغلی پیش بینی کرده بود نیازمند ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گزاری بود که یا باید دولت و بخش خصوص آن را تامین کرده و یا از طریق سرمایه گذاران خارجی به دست می آمد که در آن زمان هیچ کدام از گزینه های فوق قابلیت عملی شدن نداشت.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: وقتی نقدینگی در کشور وجود نداشته باشد وزیران به هر میزان که اصلح و کارآمد باشند نمیتوانند معجزه کنند لذا موانعی در کشور وجود دارد که اگر با هماهنگی قوای سه گانه و سایر نهادها و مسئولین نظام برطرف شود دولت نیز موفق خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید