ترامپ: درباره ونزوئلا به گزینه نظامی فکر می‌کنیم

    کد خبر :76986

رئیس‌جمهور آمریکا، ونزوئلا را به کاربرد گزینه نظامی تهدید کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دونالد ترامپ – رئیس‌جمهور آمریکا – روز جمعه مدعی شد در حال بررسی گزینه‌های نظامی در پاسخ به تشدید بحران در ونزوئلا است. وی شرایط حاکم بر ونزوئلا را یک “بی‌نظمی بسیار خطرناک” نامید.

دولت آمریکا پس از برگزاری انتخابات مجلس مؤسسان در ونزوئلا، تحریم‌هایی را بر ضد نیکلاس مادورو – رئیس‌جمهور این کشور – و متحدانش اعمال کرده است. اما اظهارات روز جمعه نخستین نشانه‌ایست که از احتمال بررسی گزینه نظامی از سوی ترامپ بر ضد این کشور حکایت دارد.

ترامپ در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ما برای ونزوئلا گزینه‌های زیادی، از جمله و در صورت لزوم یک گزینه احتمالی نظامی داریم. ما در همه مناطق جهان و در مناطق بسیار دور نیرو داریم. ونزوئلا چندان دور نیست و مردمش در حال رنج کشیدن و مردن هستند… هرج و مرج بر ونزوئلا حاکم شده و این وضع بسیار خطرناک و ناراحت‌کننده است.»

البته یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از اظهار نظر درباره ادعا‌های ترامپ خودداری کرد و تنها گفت پنتاگون هنوز فرمانی در این خصوص دریافت نکرده است.

این در حالی است که “ولادیمیر پادرینو” – وزیر دفاع ونزوئلا – در گفتگو با تلویزیون این کشور، تهدیدهای ترامپ را «اقدامی از سر دیوانگی» نامید. قرار است وزارت خارجه ونزوئلا نیز در این خصوص بیانیه‌ای رسمی صادر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید