بحران کره و تضعیف موقعیت ترامپ در برابر ایران

    کد خبر :76976

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: بحران هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا باعث تضعیف موقعیت آمریکا در برابر ایران خواهد شد.

هاآرتص در مقاله ای به قلم آونر گلوو نوشت: استفاده ترامپ از زبان خشن علیه کره شمالی سابقه کمی دارد. یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا می گوید، کره شمالی کلاهک های هسته ای قابل حمل بوسیله موشک را تولید کرده است. ترامپ می گوید اگر کره شمالی آمریکا را تهدید کند با خشم و آتش روبرو خواهد شد.

هاآرتص افزود: از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در 20 ژانویه 2017 پیونگ یانگ 16 آزمایش موشکی انجام داده است. دو آزمایش آخر مربوط به توانایی های پرتاب موشک های دور بردی بودند که احتمالا می توانند خاک آمریکا را هدف قرار دهند. براساس گزارش اخیر واشنگتن پست، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا به این جمع بندی رسیده است که کره شمالی به تکنولوژی ساخت کلاهک های مینیاتوری دست پیدا کرده است و در نتیجه می تواند این کلاهک ها را بر روی موشک هایش سوار کند. در جواب این مسئله ترامپ گفته است که اگر کره شمالی به تهدید آمریکا ادامه بدهد با آنچنان خشم و آتشی روبرو خواهد شد که جهان نظیرش را ندیده است.

به نوشته هاآرتص، در واقع کارزاری که علیه به راه افتاده است فقط یک فرصت مهم برای آموختن این مسئله نیست که از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری شود، بلکه می تواند موقعیت آمریکا در برابر ایران را در زمانی که محدودیت های مربوط به برنامه هسته ای ای این کشور کاهش پیدا می کند، مشخص می سازد.

هاآرتص افزود: امروز راهبرد مسلط در برابر فعالیت های هسته ای کره شمالی و ایران آن است تا آنها را متقاعد کنیم که برنامه هسته ای حیات آنها را به خطر می اندازد و در نتیجه آنها باید از این خواسته خود دست بردارند. مسیری که کره شمالی می پیماید نشان می دهد که موقعیت آمریکا در برابر ایران ضعیف خواهد شد و موضوع کره شمالی موضوع ضروری دولت آمریکا در سالهای در پیش رو خواهد بود. در نتیجه موضوع تهدید از ناحیه کره تهدیدهای دیگر از جمله تهدید از سمت ایران را به حاشیه خواهد برد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، حتی اگر رییس جمهور آمریکا طرحهایی برای مقابله با فعالیتهای ایران در خاور میانه (غرب آسیا) داشته باشد، هم زمان محدود و هم منابع اندکی برای اجرایی کردن آنها در اختیار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید