‌بارش‌‌ باران در اغلب مناطق کشور از دوشنبه

روز دوشنبه هفته جاری بارش‌ها مناطق غرب، مرکز، ارتفاعات البرز، برخی مناطق جنوب و شرق و شمال غرب کشور را در برمی‌گیرد ضمن آنکه در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود که موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی بعدازظهر امروز بارش‌ها در زاگرس مرکزی و جنوبی و مرکز کشور شدت می‌یابد و در برخی نقاط انتظار رعدوبرق است. سپس بارش‌ها به ارتفاعات البرز و دامنه‌های آن منتقل می‌شود و سبب بارش در این نواحی خواهد شد ضمن آنکه در پایان وقت امروز از شدت بارش‌ها در شمال غرب و نوار غربی کشور کاسته می‌شود.

امروز شنبه‌ رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، نیمه غربی گیلان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، تهران، البرز، ارتفاعات و مناطق مرکزی کرمان پیش‌بینی می‌شود.

مهمترین مخاطره سامانه‌های جوی در این فصل رگبار موقت شدید همراه با صاعقه به‌خصوص در مناطق کوهپایه‌ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقت است.

در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش شدید باد به‌خصوص در ساعات شب پیش‌بینی می‌شود که گاهی با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی همراه خواهد شد. با توجه به شرایط جوی فوق، توصیه می‌شود جهت جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

در ساعات بعدازظهر روز آینده مجدداً ابرناکی در ارتفاعات زاگرس و البرز افزایش می‌یابد و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه بارش‌ها از گسترش بیشتری برخوردار است و مناطق غرب، مرکز، ارتفاعات البرز، برخی مناطق جنوب و شرق و شمال غرب کشور را در برمی‌گیرد.

آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات بارش باران و وزش باد، به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 21 و 15 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 40 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز هفتم اردیبهشت‌ماه امسال 193.7 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 212.3 میلی‌متر بود،بنابراین بارش سال جاری 91.3 درصد بارش سال گذشته است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید