امید دوباره بازار به اوپک نفت را 52 دلار کرد

قیمت نفت در بازارهای جهانی با امید دوباره به تمدید توافق کاهش تولید اوپک افزایش یافت و این کالای اساسی بشکه‌ای 52.05 دلار فروخته شد.

با افزایش امید به توافق اوپک برای تمدید کاهش تولید به اندازه‌ای که اشباع بازارهای جهانی را کاهش دهد، قیمت نفت در ساعات پایانی معاملات دیروز، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، افزایش یافت اما یک هفته کاهشی را ثبت کرد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 23 سنت افزایش 52.05 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 36 سنت افزایش 49.33 دلار در هر بشکه معامله شده بود.

هر دو نوع شاخص نفتی کاهش‌های هفتگی و ماهانه را ثبت کردند.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان و تحلیلگران، اگر سازمان کشورهای صادرکننده نفت با تمدید کاهش موافقت کنند، سپس ذخایر جهانی مازاد تا پایان سال کاهش می‌یابد.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت اعضای اوپک در ماه می با یکدیگر دیدار می‌کنند تا در مورد سیاست عرضه نفت بحث و تبادل نظر کنند.

این سخنان، سرمایه‌گذاران انرژی را نسبت به تمدید کاهش عرضه تا نیمه دوم امسال امیدوار کرده است. توافق اوپک برای کاهش عرضه که کشورهای تولیدکننده غیراوپکی مانند روسیه نیز به آن پیوست، در پایان ژوئن به پایان می‌رسد.

روسیه اعلام کرد که هدف مدنظر توافق برای کاهش تولید تا 300 هزار بشکه در روز را تا پایان آوریل محقق کرده است.

راب هاوورث، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری گفت قیمت نفت آمریکا پس از توافق اوپک در ماه نوامبر افزایش یافت اما همچنان پایین تر از قیمتی بود که سرمایه گذاران دوست داشتند که این امر اوپک را برای تمدید توافق تشویق کرد.

آمار هفتگی دولت آمریکا نشان داد تولید نفت این کشور عمدتا از منابع شیل در حال افزایش است. تولید نفت در ماه فوریه 193 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 9.03 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از آگوست 2015 به شمار می‌رود.

قیمت نفت آمریکا در 8 جلسه کاری از 11 جلسه گذشته کاهش یافته است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید