برگزیدگان جشنواره تئاتر سوره معرفی شدند

    کد خبر :76886

مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره شامگاه جمعه ٢٠ مردادماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد و برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره با اجرای کوروش سلیمانی و با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی و تئاتری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با قرائت دلنوشته ای یادی از شهید محسن حججی کرد.

در ادامه با حضور هیأت داوران بخش خیابانی بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره، برگزیدگان این بخش به شرح ذیل معرفی شدند.

طراحی فضا و صحنه: قدردانی از مالک آبسالان برای «مثبت در منفی»، برگزیده مجتبی خلیلی و امیر امینی برای «هفت پله تا آواز خورشید»

طراحی لباس: هیچ اثری شایسته کسب مقام نبود.

موسیقی: قدردانی از احمد جعفری برای «مثبت در منفی»، برگزیده ارسلان مهدوی برای «شور سماء»

بازیگری مرد: قدردانی از مختار محمدی برای «ردپایی از آسمان»، برگزیده مصطفی کولیوندی برای «صد در صد خارجی»

بازیگری زن: قدردانی از مارال ایزدبخش برای «مثبت در منفی» و دلارام ترکی برای «حکایت خنده دار خنده ای که نبود»، برگزیده مهتاب زند برای «سیاه وردارو»

طرح و ایده: قدردانی از آرش منصوری برای «گمشدگان»، برگزیده سعید خیرالهی برای «صد در صد خارجی»

کارگردانی: قدردانی از آرزو علیپور برای «هفت پله تا آوار خورشید»، برگزیده پژمان شاهوردی برای «سیاه وردارو»

در این بخش از مراسم عیسی قلی پور از هنرمندان موسیقی نواحی به اجرای ۲ قطعه موسیقایی پرداخت.

سپس با همراهی هیأت داوران بخش صحنه ای، برگزیدگان این بخش به شرح ذیل معرفی شدند.

گریم: برگزیده رضا فلاحیان برای «تراژدی پارک اتابک»

طراحی مواد تبلیغی: برگزیده الهه نعمتی برای «تراژدی پارک اتابک»

طراحی لباس: قدردانی از سهیلا عسگری برای «قصه ظهر جمعه»، برگزیده رضا فلاحیان برای «تراژدی پارک اتابک»

طراحی صحنه: قدردانی از حسام افروز برای «قصه ظهر جمعه» و علی فتوحی برای «تراژدی پارک اتابک»، برگزیده مرتضی نجفی برای «از پشت روزنه ها»

موسیقی: قدردانی از ایلیا صادقیان برای «من آنجا نیستم»، رتبه سوم برای علیرضا محرابی برای «از پشت روزنه ها»، رتبه دوم برای عیسی پوراسماعیل قراخانلو برای «تراژدی پارک اتابک»، رتبه اول برای علی سینا رضانیا برای «مثل پروانه»

بازیگری نوجوان: قدردانی از نیروانا هزارجریبی، آرمان آزادگر، مارال سینه سپهر و الیکا البرزی

بازیگری مرد: ضمن قدردانی از کرامت رودساز برای حضور در این جشنواره از رسول هنرمند برای «بی در زمان» و سعید صادقی برای «اتاق ۱۲۱۶» تقدیر شد. رتبه سوم حسن ذاکری و جعفر قاسمی برای «چادری برای نجیمه»، رتبه دوم ابراهیم عباسعلی زاده بای «تراژدی پارک اتابک»، رتبه اول محمد رسائلی برای «بینایی»

بازیگری زن: قدردانی از سارا یزدانی برای «سرخ او» و نسیم کاظمی برای «قصه ظهر جمعه»، رتبه سوم پناه باقریان برای «نذار این خواب تعبیر بشه»، رتبه دوم آزاده کرم بخش برای «از پشت روزنه ها»، رتبه اول زینب مشعلدار برای «اتاق ۱۲۱۶»

نمایشنامه نویسی: قدردانی از هادی حوری برای حضور در این جشنواره، رتبه سوم سیدمرتضی هاشم پور برای «تراژدی پارک اتابک» و حمیده وحیدی برای «از پشت روزنه ها»، رتبه دوم مجید کاظم زاده مژدهی برای «بینایی»، رتبه اول کیوان صباغ برای «اتاق ۱۲۱۶»

کارگردانی: رتبه سوم عمادالدین رجبلو برای «دشمن خدا»، رتبه دوم حسن سبحانی مینابی برای «چادری برای نجمه»، رتبه اول حسام افروز برای «قصه ظهر جمعه»

بخش ویژه مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ماه نیز تجلیل از خانواده شهید احمد مقدم و همچنین تاجبخش فناییان بود.

برادر شهید احمد مقدم با حضور روی صحنه اظهار کرد: حدود ۳۰ سال از شهادت احمد می گذرد و من مفتخرم که در این مجلس باشکوه یادی از این شهید شد و در زوایای این سالن حضور این شهید هویدا است.

وی با بیان اینکه امکانات برای تئاتر در کشور کم است، یادآور شد: در زمانی که احمد کار تئاتر می کرد امکانات خیلی کمتر بود و حتی بچه ها از جیب خود هزینه می کردند و در خانه های شخصی به تمرین تئاتر می پرداختند. احمد اجرای تئاتر را از تکایای مساجد شروع کرد.

برادر شهید احمد مقدم تأکید کرد: احمد معتقد بود که نباید تکایا 10 ماه سال تعطیل باشند و فقط در ۲ ماه محرم و صفر باز شوند. وی معتقد بود تکایا به عنوان مکانی مردمی باید در طول سال میزبان اجرای تئاتر باشد تا این هنر مردمی هر چه بیشتر با مردم در ارتباط باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید