حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي در منزل خانواده معظم شهداي مشهد مقدس

    کد خبر :76772

 

مقام معظم رهبري در جريان سفر اخيرشان به مشهد مقدس و زيارت حرم مطهر حضرت علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام)، در منزل شماري از خانواده‌هاي شهدا حضور يافتند و از مقام شهيدان و صبر و ايثار خانواده‌هاي آنان تجليل کردند.
به گزارش آريا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جريان سفر اخيرشان به مشهد مقدس و زيارت حرم مطهر حضرت علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام)، در منزل شماري از خانواده‌هاي شهدا حضور يافتند و ضمن تجليل از مقام شهيدان و صبر و ايثار خانواده‌هاي آنان، در سخناني کوتاه به نکاتي در زمينه مسائل منطقه و اهميت آزادسازي حلب، ارزش کار جوانان مدافع حرم و فضائل هم‌نشيني با خانواده شهدا اشاره کردند. پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي گزيده‌اي از سخنان رهبر انقلاب اسلامي را منتشر کرده است:

*گريه‌اي همراه با شکر
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار با خانواده شهيد محمد برازنده، در پاسخ به مادر شهيد که گفت «من هيچ وقت براي شهادت فرزندم گريه نميکنم، بلکه براي فرزندان سيدالشهدا گريه ميکنم»، گفتند: «گريه کردن براي شهيد هيچ اشکالي ندارد، گريه هم بکنيد تا دلتان آرام بگيرد، منتها ناشکري نکنيد».

*همه کشور مديون خانواده شهدا هستند
ايشان همچنين با حضور در منزل خانواده شهيدان يوسف و حسين رحيمي، تاکيد کردند: همه کشور و همه ملت در درجه اول مديون شهدا، و بعد هم مديون خانواده‌هاي شهدا هستند. قدر پدران و مادران شهدا را بايد دانست.

*در مقابل سياست به فراموشي سپردن شهدا ايستادگي کنيد
رهبر انقلاب در ديدار با خانواده شهيدان سيدمهدي و سيدهادي مشتاقيان، از وجود سياستي براي به فراموشي سپردن شهادت، شهيد و خانواده شهيد خبر دادند و تاکيد کردند: بايد در مقابل چنين سياستي ايستاد و خانواده‌هاي شهدا را عزيز کرد.

*آزادسازي حلب همه محاسبات آمريکا و سعودي را در منطقه به هم زد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با حضور در منزل خانواده شهيد مدافع حرم جواد جهاني، به موضوع آزادسازي حلب اشاره کردند و گفتند: قضيه حلب اينقدر مهم بود که همه محاسبات امريکا، سعودي و غيره را در سوريه و در منطقه 180 درجه بهم زد و از بين برد و باعث شد خون شهدا هدر نرود. ايشان افزودند: اين اتفاق به قدري عظمت دارد که نميشود با تعبيرات انساني آنرا بيان کرد.

* عمق تحليل جوانان معجزه انقلاب است
يک روز در کشور خودمان جنگ بود، تهران بمب‌باران ميشد، دزفول بمب‌باران ميشد، اهواز بمب‌باران ميشد، مردم با پوست و گوشت خودشان جنگ را حس ميکردند، خب يک عده‌اي ميرفتند ــ البته همان روز هم همه نميرفتند، يک عده‌اي ميرفتند، اما يک عده‌اي ميرفتند ــ خانواده‌ها صبر ميکردند يک عده‌اي جوانها ميرفتند به شهادت ميرسيدند خب خيلي هم خوب بود، خيلي هم با ارزش بود، شهدا هم خيلي مقام عالي دارند، اما امروز يک جنگي يک جايي وجود دارد که مردم آن را با پوست و گوشت خودشان حس نميکنند اما در عين حال ميروند، ببينيد اين خيلي مهم است. حس نميکنند جنگ را اما ميروند چرا؟ براي خاطر اينکه ميفهمند که قضيه چي است. اين عمق فهم و اين تحليل درست قضايا اين خيلي چيز مهمي است اين معجزه‌ي انقلاب است، اين را انقلاب اين جوانها را، امثال اين خانم را، امثال شما پدر مادرها را اين انقلاب اين‌جور تربيت کرده و پيش برده. اين انقلابِ اين‌جوري شکست خوردني نيست وقتي که انقلاب اين‌جور تأثير ميگذارد. امروز به نظر من تعداد کساني که حاضرند براي خدا در راه‌هاي خطرناک قدم بگذارند از آن روزي که در ايران در جبهه‌هاي خودمان جنگ بود اگر بيشتر نباشد کمتر نيست.

* هدفتان انجام تکليف باشد و نه شهادت!
رهبر معظم انقلاب اسلامي در باب سخن يکي از حضار که گفت: هدف همه بچه‌هاي مجموعه فرهنگي ما شهادت است، گفتند: «هدفتان شهادت نباشد. هدفتان انجام تکليف فوري و فوتي باشد. گاهي اوقات هست که اين جور تکليفي به شهادت منتهي ميشود، گاهي هم به شهادت منتهي نميشود. البته آرزوي شهادت خوب است، اما هدف کار را شهادت قرار ندهيد. هدف کار را کار قرار بدهيد، کاري که بايد انسان انجام بدهد و به آن اهداف نتايج کار برسد.»

* همنشيني با خانوده شهدا خستگي مرا برطرف مي‌کند
ايشان از افتخار همنشيني با خانواده شهدا نيز گفتند و افزودند: از هم صحبتي با خانواده‌هاي شهدا نه تنها احساس خستگي نميکنم بلکه باعث ميشود خستگي از امور ديگر هم برطرف شود.

* شهداي مدافع حرم، چهره درخشان اسلام را نشان مي‌دهند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار با خانواده شهيد مدافع حرم محمد اسدي خطاب به خانواده شهداي مدافع حرم گفتند: «اين جوانهاي شما واقعا دارند يک چهره درخشاني را از اسلام نشان ميدهند.»

* جوانان مؤمن و فداکار يک گنج هستند
ايشان با اشاره به اينکه خوشبختانه يک عده قابل توجه عظيمي از جوانان مؤمن و فداکار در کشور وجود دارند که حاضرند جانشان را در راه ارزش‌ها و اصول انقلابي بدهند، گفتند: «اين جوانها واقعا هرکدامشان يک گنج اند، يک گنج اند؛ اگر خود اين جوانها و آنهايي که با اينها سروکار دارند بفهمند هرکدام يک گنجند، که ميتوانند براي آينده کشور مورد استفاده قرار بگيرند به شرطي که استعدادهايشان درست به کار گرفته شود.»

* بنده طرفدار واليبالم!
يکي از حواشي اين ديدارها هم در منزل خانواده شهيدان يوسف و ابوالفضل احساني فکر روي داد. وقتي رهبر معظم انقلاب از فعاليتهاي برادر شهيد سوال کرد، و او گفت در کنار درس خواندن، واليبال هم بازي ميکند، ايشان گفتند: «واليبال خيلي خوب است، واليبال از آن ورزشهاي خيلي خوب است. بنده طرفدار واليبالم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید