مشقِ عشقِ يکصد هنرمند در کتاب «مشق عشق»

    کد خبر :76764

پس از گذشت 9 سال از برگزاري نخستين جشنواره‌ي کشوري خوشنويسي مشق عشق در سطح ملي، کتاب «مشق عشق»، مجموعه‌ي آثار ارزشمند خوشنويسان معاصر مطرح کشور، با موضوع شهيد و شهادت، منتشر شد.
به گزارش  آريا، حسن شکيب‌زاده، نويسنده و پژوهشگر حوزه ايثار و شهادت با بيان خبر فوق افزود: کتاب مشق عشق حاوي يکصد و ده اثر هنري ماندگار با موضوع شهيد و شهادت و در رشته‌هاي نستعليق، شکسته نستعليق، نقاشي خط، ثلث و نسخ است که براي نخستين بار در سطح ملي جمع آوري و منتشر شده است.
وي گفت: در اين اثر نفيس ملي، 22 اثر منحصر به فرد از 20 تن از اساتيد مطرح خوشنويسي کشور، همچون: عباس اخوين، غلامحسين اميرخاني، کيخسرو خروش، جليل رسولي، الهه خاتمي، محمد سلحشور، اميراحمد فلسفي، احمد پيله‌چي، ابوالحسن محصص مستشاري و ناصر نوروزي منش به چاپ رسيده است.
شکيب‌زاده با اشاره به تعداد آثار منتشره در کتاب خوشنويسي مشق عشق، افزود: در اين کتاب علاوه بر انتشار آثاري از شهداي خوشنويس کشور،80 اثر نفيس هنري نيز از برگزيدگان نخستين جشنواره ي کشوري مشق عشق به چاپ رسيده است.
وي گفت: کتاب خوشنويسي مشق عشق، مجموعه‌ي يکصد و ده اثر برگزيده از ميان يک هزار و 208 اثري است که با موضوع ايثار و شهادت در نخستين جشنواره‌ي کشوري مشق عشق به دبيرخانه‌ي اين جشنواره در قزوين ارسال شد.
شکيب‌زاده با تشريح برگزاري جشنواره مشق عشق در قزوين گفت: اين جشنواره براي نخستين بار در سطح کشور و با هدف شناسايي شهداي خوشنويس و هنرمندان متعهد و جمع آوري آثار آنان با موضوع شهيد و شهادت بود که به همت بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين و در سطح ملي در سال 1387 برگزار شد و 296 هنرمند خوشنويس با ارايه‌ي آثار هنري خود، در آن شرکت داشتند.
وي افزود: همچنين يکي از برکات اين جشنواره، شناسايي 51 هنرمند شهيد خوشنويس از سراسر کشور و جمع آوري 623 اثر هنري از آنان بود.
اين نويسنده و هنرمند حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي که تاکنون بيش از 40 اثر با موضوع ايثار و شهادت را منتشر کرده است، اعتقاد دارد: جشنواره‌اي که برگزار شد مي‌توانست آغاز حرکتي نوين در جهت مشارکت هنرمندان مطرح کشور در خلق آثار هنري و ماندگار در حوزه‌ي ايثار و شهادت باشد.
وي افزود: از آنجايي که هنر بهترين بستر خلق و انتقال هنر، بويژه آثار هنري ارزشي در سطح جامعه است، تداوم برگزاري اين چنين جشنواره‌هايي، مي‌تواند گامي اساسي در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت باشد.
شکيب‌زاده گفت: پس از برگزاري نخستين جشنواره خوشنويسي کشوري مشق عشق در سال 87، آثار 15 تن از خوشنويسان استاني در مجموعه‌ي کارت پستال منتشر شد، اما انتشار کتاب مشق عشق که مقدمات آماده سازي و چاپ آن در سال 1388 فراهم شده بود، به دلايل مختلف، به تعويق افتاد که امروز شاهد انتشار آن هستيم.
کتاب مشق عشق در سه بخش: آثار اساتيد، آثار شهدا و آثار برگزيدگان، توسط حسن شکيب‌زاده، گردآوري و ويرايش و در 132 صفحه گلاسه و در قطع رحلي، توسط نشر شاهد منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید