جدیدترین اخبار
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۴ اقتصادی کد خبر :76647

سقف پوشش بیمه ناوگان دریایی ملی ۱ میلیارد دلار شد

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از افزایش پوشش بین المللی بیمه ناوگان ملی تا سقف یک میلیارد دلار خبر داد و گفت: صنعت بیمه داخلی با بخش دریایی آشنا نیست.

به گزارش تسنیم، محمد سعیدی با تاکید بر این واقعیت که اگر اقتصاد به بیمه متکی نباشد در معرض خطرهای بزرگ و جبران ناپذیری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پیش از این و در اجلاس شرکت بیمه Stimship لندن هم گفتم، صنعت بیمه در جهان به سرعت در حال رشد و تعالی است، بنابراین، این صنعت نیازمند توسعه ارتباطات بین المللی است تا عقب ماندگی های فعلی آن جبران شود.

وی افزود: متاسفانه هم‌اکنون صنعت بیمه در ایران جایگاه مطلوبی ندارد که باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی کنیم در واقع نباید صنعتی که خطرات را پوشش می دهد، خود در معرض خطر باشد.

وی با بیان این‌که صنعت بیمه توسعه نیافته سبب شده تا ضریب نفوذ بیمه در کشور به نسبت استاندارهای جهانی قابل قبول نباشد، افزود:‌ در پسابرجام شرکت های داخلی قراردادهای متعددی با طرف های خارجی منعقد می کنند، صنعت بیمه باید همپای آنها باشد چرا که بدون حمایت بیمه ای توسعه یافتگی محقق نخواهد شد. در قراردادهای بین المللی اجرا و بخش عملیاتی اولویت اول است و بانک و بیمه اولویت های مهم بعدی هستند که به جرات می توان گفت: بیمه اهمیتی بیش از حمایت های بانکی دارد.

مدیرعامل کشتیرانی اظهار کرد: در بخش دریایی به دلیل عدم آشنایی صنعت بیمه داخلی با بازار جهانی و عدم تمایل آنها برای ورود به این بازار، عملا این بخش سال هاست که در اختیار شرکت های بیمه ای خارجی است و آنها‌ گوی سبقت را از شرکت های ایرانی ربوده اند.در دوران تحریم نیز که بیمه های ما و بیمه مرکزی با مشکلات متعدد روبرو شدند با تلاش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران P&I داخلی راه اندازی شد تا فرآیند کاری آنها امتداد یابد.

سعیدی با بیان این‌که با اجرای برجام شرایط مناسبی برای انتقال ریسک عمده ناوگان ملی به خارج فراهم شده است، افزود: پس از برجام در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دو اولویت داشتیم، نخست به سرعت کار را با بیمه های بین المللی آغاز کنیم و سپس به موسسات رده بندی جهانی متصل شویم. در این دوران در‌گام اول توانستیم پوشش بین المللی ۷۵ میلیون دلاری را تامین کنیم سپس و بلافاصله این پوشش را به ۴۵۰ میلیون دلار ارتقا دادیم و خوشحالم که بگویم امروز پوشش بین المللی ناوگان ملی کشتیرانی کشور را تا سقف یک میلیارد دلار افزایش داده ایم.

وی ضمن آسیب شناسی صنعت بیمه کشور بین المللی شدن را یکی از ملزومات عبور از عقب ماندگی ها دانست و درباره موفقیت های شرکت کشتیرانی در این زمینه گفت: ما اگر بخواهیم تاثیر گذار باشیم باید در مجامع جهانی و در بُردهای تخصصی حضور پیدا کنیم. به همین دلیل در پسابرجام موفق شدیم جایگاه حقوقی مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به عضویت هیئت مدیره Stimship درآوریم. همچنین عضو شورای سیاستگذاری B.V فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های رده بندی دنیا بشویم.

وی افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می تواند در بخش بین المللی، با انتقال انواع روش های بیمه ای و تکنولوژی به صنعت بیمه کشور کمک کند تا این صنعت از استانداردهای جهانی بهره مند شود.

وبگردی

روی خط خبر

  • سفر بارزانی به تهران؛ بیم و امید کردها
  • روایت زیباکلام از بازی خطرناک علیه روحانی
  • اروپا چگونه برجام را حفظ می‌کند؟
  • ناجا از شهرداری تهران شکایت کرد: قرارداد میلیاردی با شهرداری سابق در زمان انتخابات غیرواقعی است
  • عماد افروغ: زنگ خطر جابجایی خادم و مخدوم در ایران به صدا در آمده!/ اعتماد میان قدرت سیاسی و مدنی، ضامن سلامت سیاسی کشور است
  • عراقچی: ایده برخی از اروپایی‌ها دادن امتیاز غیربرجامی به ترامپ برای نگه داشتن او در برجام است
  • ردیف بودجه موسسه آیت‌الله مصباح حذف نشده / ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی حذف شد که امیدوارم در صحن علنی بازگردد
  • کنسرت گروه محبوب “ماکان بند” در محلی متفاوت
  • چرا عربستان، ترکیه را خطرناکتر از ایران می‌داند؟
  • شلیک موشک بالستیک انصارالله به پادگان وابسته به مزدوران هادی در تعز
  • آقای بازیگر از فصل ۴ “شهرزاد” گفت
  • برنامه ریزی جدی برای نابرابری‌ها در روستاها و شهرهای کوچک
  • تیلاپیا مضر نیست/ به خاطر قزل‌آلا ممنوع کردیم
  • اجازه نمی‌دهیم برخی جریان‌ها هزینه آشوب را کم کنند
  • رئیس جمهور به چالش «رشیدپور» جواب می‌دهد؟
  • علی مطهری: انتشار فیلمی از جلسه خبرگان رهبری مسئله مهمی نبود/ اینکه مردم از مباحثات مجلس خبرگان آگاه شوند امر مثبتی است
  • رمزگشایی از شرط و شروط ترامپ برای «برنامه موشکی ایران» /کارشناس مسائل نظامی: موشک های ایران دفاعی است نه تهاجمی
  • هر ایرانی باید تنها یک دفترچه بیمه داشته باشد
  • وقتی مادری ار روی فقر مجبور می شود فرزند خود را به دیگری واگذار کند!
  • خداحافظی «لیسانسه‌ها» از تلویزیون
  • تأکید معاون شهردار تهران بر توسعه دوچرخه سواری در پایتخت
  • توضیحات پلیس درباره خبر آتش سوزی در شهرداری
  • ۱۵ سال طراحی نیسان در اروپا
  • کارمندان و کارگران کمپانی مرسدس بنز در سال۱۸۹۷
  • همان «پنج نفری» که توانایی بر هم زدن بازار ارز را دارند، رئیس بانک مرکزی کنید!
  • صادرات زعفران ۳۳ درصد بیشتر شد
  • دلیل ممنوعیت واردات تیلاپیا حمایت از تولید داخل اعلام شد
  • حذف کاغذ از فرایند مالیاتی
  • واکنش ایران به ادعاهای عادل الجبیر
  • برنامه ترکیه برای کاهش وابستگی به واردات