شکایت غیرحضوری کارگران ممکن شد

    کد خبر :76552

معاون روابط کار وزیر تعاون با اشاره به اینکه امکان ثبت دادخواست‌ها، ثبت هرگونه شکایت و طرح دادخواست توسط کارگران بدون مراجعه حضوری به مراجع حل اختلاف در سامانه قرارداد وجود دارد گفت: امکان شناسایی و ساماندهی قرادادهای کار فراهم می شود.

احمدمشیریان، معاون روابط کار وزیرکار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره تعداد قردادهای موقت گفت: بر اساس قانون قرارداد می تواند کتبی یا شفاهی باشد، بنابراین بخش شفاهی قرارداد اگر موقت باشد آمار مشخصی ندارد.

وی ادامه داد:بر اساس قانون یک نسخه قراردادهای موقت باید به دست اداره کار می رسید که تا کنون در این زمینه کوتاهی شده است. اما با رونمایی سامانه قرارداد کار تمام قراردادها اعم از شفاهی و کتبی و کوتاه مدت در این سامانه ثبت می شود.

معاون روابط کار وزیر تعاون بیان کرد: اقدام وزارت کار در راه‌اندازی این سامانه گام بلندی در جهت افزایش رضایت‌مندی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و تحقق بخش اعظمی از مطالبات آنها در حوزه روابط کار است.

معاون روابط کار وزیر کار ادامه داد: سامانه روابط کار از 30 نرم‌افزار تشکیل شده که بخشی از آنها به طور پراکنده وجود داشت، ولی قابلیت ارتباط با یکدیگر را نداشتند و امروز پیوند بین این نرم‌افزارها به وجود می‌آید تا بتوانیم در زمینه‌ی مختلف روابط کار از آنها استفاده کنیم.

وی افزود: این سامانه از چند زیرسامانه مختلف تشکیل شده که از جمله آنها می‌توان به زیرسامانه جامع ثبت دادخواست، بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور، حفاظت فنی و ایمنی، آموزش ایمنی نیروهای کار، بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل، شناسایی واحدهای مشکل‌دار، بازرسی کار، شوراهای سازش، ثبت و تایید و پیگیری قراردادهای کار، بیمه کارگران ساختمانی و طبقه‌بندی مشاغل اشاره کرد.

مشیریان گفت: این سامانه امکان ثبت دادخواست‌ها، ثبت هرگونه شکایت و طرح دادخواست توسط کارگران را بدون مراجعه حضوری به مراجع حل اختلاف امکان پذیر می‌کند.همچنین سامانه مذکور ضمن تفکیک نوع قراردادهای کار اعم از دائم و موقت زمینه‌ی شناسایی و ساماندهی قراردادهای کار را فراهم می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید