ایران از هند انبه وارد می‌کند

در حالی که پیش از این ایران عمده انبه مصرفی کشور را از پاکستان وارد می‌کرد این بار قرار است گروهی از بازرسان و کارشناسان طی چند روز آینده با اعزام به هند مقدمات واردات انبه از این کشور را فراهم کنند.

به نقل از فاینانشال اکسپرس، ایران علاقه‌مندی خود را برای خرید انبه از پاکستان بویژه واریته‌های انبه تولیدی در شمال هند اعلام کرده است.

براساس اعلام مقامات این کشور گروهی از کارشناسان و بازرسان قرار است از منطقه ملیح‌آباد هند طی چند روز آینده بازدیدی داشته باشند.

این بازرسان و کارشناسان قرار است طعم و سلامت نوع انبه‌های تولیدی این منطقه را بررسی کنند و در صورت تایید به ایران صادر خواهد شد.

«سینگ» با بیان اینکه صادرات انبه به ایران باعث افزایش تولید و بهبود نوع انبه‌های تولیدی در این منطقه خواهد شد، گفت: بازرسان و کارشناسان ایرانی در این دیدار شرایط پرتوافشانی برای انبه‌ها را در منطقه‌های تولیدی بررسی می‌کنند.

مساله پرتوافشانی در محصولات کشاورزی برای جلوگیری از فساد آنها در انبار و از بین بردن بیماری‌ها انجام می‌شود اگرچه این مساله باعث سلامت محصولات خواهد شد اما احتمال وجود باقیمانده آنها می‌تواند خطرآفرین باشد.

ایران پیش از این عمده انبه مصرفی کشور را از پاکستان وارد می‌کرد این بار تصمیم گرفته است مقاصد بازارهای وارداتی خود را متنوع کند. هند صادرات انبه به آمریکا دارد و به دنبال ایجاد مسیرهای وارداتی به ژاپن و کره جنوبی هم است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید