رئیس مرکز توسعه امور پیشگیری سازمان بهزیستی کشور:

فعالیت محله محور مبنای اساسی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

    کد خبر :76459

رئیس مرکز توسعه امور پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: با مشارکت مردمی می‌توان برای ریشه کنی آسیب‌های اجتماعی، اقدامات بزرگی از طریق پایگاه‌های کوچک انجام داد. به همین دلیل فعالیت محله محور مبنای اساسی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، فرید براتی سده در مراسم افتتاح پایگاه سلامت اجتماعی منطقه حاشیه نشین تبریز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید زیادی به مسئولان نظام برای حل آسیب‌های اجتماعی دارند، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی موضوع ساده ای نیست که بتوان به راحتی از کنارش رد شد، چرا که موضوع پیچیده ای است که نه تنها نسل های فعلی را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه برای نسل های آینده نیز تهدید جدی به شمار می رود. به همین دلیل باید راهکار جدی و اساسی برای مبارزه با این معضل ارائه شود.

وی با تاکید براینکه دستگاه‌های دولتی نقش تسهیل کننده ی آسیب های اجتماعی را برعهده دارند، گفت: بهترین راهکار برای حل آسیب های اجتماعی، افراد یک محله یا جامعه است؛ چرا که افراد یک جامعه مشکلات خود را به خوبی احساس کرده و برای رفع مشکلات تلاش می‌کنند و می‌توانند با همکاری دستگاه های دولتی آسیب های اجتماعی را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه بهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده از ظرفیت خود مردم است، گفت: دستگاه های دولتی تنها نقش تسهیل کننده آسیب‌های اجتماعی را برعهده دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید