اولویت اول روحانی در اداره کشور

    کد خبر :76447

کریمی اصفهانی با تأکید بر اینکه دغدغه مقام معظم رهبری و بخش خصوصی مسائل اقتصادی است که حل این مسئله باید در اولویت اول آقای روحانی قرار بگیرد، اظهار داشت: اگر تمام این مراحل پشت سر گذاشته شود باید به این نکته توجه کرد که یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که وزرا باید ارائه دهند مربوط به اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش افکارنیوز، احمد کریمی اصفهانی دبیر کل انجمن اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند بدون برنامه کارآیی خوبی داشته باشد، گفت: اگر وزیری قدرتمند باشد و توانایی بالایی هم داشته ولی برنامه نداشته باشد طبیعی است که موفق نخواهد بود.

دبیر کل انجمن اسلامی اصناف و بازار با تأکید بر اینکه وزرای اقتصادی باید از قبل با هم هماهنگ باشند، اظهار داشت: اگر این‌ها برای کارهای حوزه خود با یکدیگر هماهنگ نباشند در صورت بروز اختلافات، اهداف کشور ضربه خواهد خورد لذا باید یک هماهنگی تمام عیار داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه دغدغه مقام معظم رهبری و بخش خصوصی مسائل اقتصادی است که حل این مسئله باید در اولویت اول آقای روحانی قرار بگیرد، اظهار داشت: اگر تمام این مراحل پشت سر گذاشته شود باید به این نکته توجه کرد که یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که وزرا باید ارائه دهند مربوط به اقتصاد مقاومتی است.

کریمی اصفهانی تصریح کرد: نباید در خصوص اقتصاد مقاومتی فقط به شعار اکتفا کرد بلکه عملا باید با ساز و کار جدید وارد شویم.

وی با بیان اینکه حدود 70 درصد اقتصاد ایران دولتی است، اظهار داشت: دولت باید رضایت دهد که خصوصی‌سازی اقتصاد تحقق یابد و اقتصاد به طور عملی به مردم واگذار شود.

دبیر کل انجمن اسلامی اصناف و بازار خاطرنشان کرد: بعد از آ‌ن که اقتصاد به مردم واگذار شد باید موانع موجود بر سر راه تولید برداشته شود زیرا 80 درصد موانع تولید مسائل داخلی است.

وی در خصوص عملکرد بانک‌ها گفت: تسهیلات بانکی باید در خدمت تولید و اشتغال باشد و اینکه اکنون شاهدیم بانک‌ها با سود بالاتر تسهیلات می‌دهند نمی‌تواند به تولید کمک کند.

کریمی اصفهانی با تأکید بر اینکه مجلس وظیفه سنگینی در رابطه با رأی اعتماد به وزرا بر دوش دارد، اظهار داشت: نمایندگان باید از وزرا تقاضای ارائه برنامه کنند و با کارشناسی‌های دقیق برنامه‌های آنها را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی در پایان اظهار داشت: برخی وزرا قبلا مسئولیت‌هایی داشته‌اند و باید ببینیم که آیا در آن زمان موفق عمل کرده‌اند یا خیر و مهم آن است که این افراد چقدر می‌توانند منافع ملی را تأمین کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید