کشته شدن ۱۱ تروریست در الانبار/ فشار آمریکا برای مشارکت نکردن حشد الشعبی در آزادسازی تلعفر

    کد خبر :76357

ستاد اطلاع رسانی جنگ در عراق از کشته شدن یازده تروریست در عملیاتی نظامی در صحرای استان الانبار این کشور خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، ستاد اطلاع رسانی جنگ در عراق در بیانیه خود آورده است: فرماندهی عملیات الجزیره با شرکت تیپ 28 لشکر هفتم و نیروهای الحشد العشائری عملیاتی را در دو محور در نزدیک دو بخش عنه و راوه در صحرای الانبار به اجرا گذاشتند.

این بیانیه افزود: در این عملیات 11 تروریست کشته و سه دستگاه موتورسیکلت و یک خودروی بمبگذاری شده منهدم شد.

براساس این بیانیه، یک کارگاه بمبگذاری خودروها و سه مقر تروریست ها نیز منهدم و 22 بمب خنثی شد.

ستاد اطلاع رسانی جنگ در عراق همچنین تصریح کرد: نیروهای مسلح یاد شده دو تروریست گروه داعش را نیز دستگیر کردند.

عراق حکم بازداشت 15 وکیل داعشی را صادر کرد

سازمان دیده بان حقوق بشر گزارش داد که مسئولان عراقی حکم بازداشت 15 وکیل را به اتهام وابستگی به گروه تروریستی داعش و کار به عنوان وکیل در دادگاههای این گروه صادر کرد.

این سازمان افزود: حکم بازداشت این 15 وکیل از 24 ژوئیه سال 2017 میلادی تاکنون صادر شده است.

فشار آمریکا به عراق در ارتباط با الحشد الشعبی

جواد الطلیباوی از فرماندهان نیروهای الحشد الشعبی عراق گفت که این نیروها به علت فشارهای بین المللی و داخلی در عملیات آزادسازی تلعفر شرکت نخواهند کرد.

وی در بیانیه ای که یک نسخه آن در اختیار شبکه تلویزیونی السومریه نیوز قرار گرفت، افزود: گروههای زیر مجموعه الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی تلعفر به دلیل فشارهای بین المللی و داخلی شرکت نخواهند کرد زیرا نیروهای آمریکایی به درخواست مسعود بارزانی (رئیس اقلیم کردستان عراق) اعتراض خود را نسبت به مشارکت الحشد الشعبی نشان داده و در این راه موفق شده اند.

الطلیباوی “از دخالت های بین المللی در نبرد آزادسازی سرزمین از دست داعش” ابراز تعجب کرد و این امر را “دخالت در حاکمیت عراق و به نفع تروریسم و باعث تشویق بارزانی برای سلطه بر اراضی استان نینوا و الحاق آن به اراضی اقلیم کردستان” عراق دانست.

حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز 25 ژوئیه سال 2017 میلادی طرح خاص آزادسازی منطقه غربی تلعفر در استان نینوا را اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید