روزنامه حزب حاکم چین:

اگر ابتدا واشنگتن به کره‌شمالی حمله کند چین مقابل آمریکا خواهد ایستاد

    کد خبر :76351

روزنامه حزب حاکم در چین در گزارشی نوشت در صورتی که واشنگتن ابتدا به کره شمالی حمله کند چین در برابر آمریکا خواهد ایستاد و مانع از آن خواهد شد تا رژیم کره شمالی سرنگون شود.

به گزارش تسنیم، روزنامه دولتی چین روز جمعه در گزارشی نوشت در صورتی که کره شمالی ابتدا به آمریکا حمله کند در آن صورت چین بی طرف خواهد ماند اما در صورتی که آمریکا ابتدا به کره شمالی حمله کرده و درصدد سرنگونی دولت کره شمالی باشد، چین آن را متوقف خواهد کرد.

“دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه جنگ لفظی خود علیه کره شمالی و رهبر آن را تشدید بخشید و به پیونگ‌یانگ درباره هرگونه حمله به گوام یا متحدان آمریکا هشدار داد.

چین که بزرگترین و مهمترین متحد و شریک تجاری کره شمالی به شمار می‌آید خواستار حفظ آرامش در جریان بحران کنونی شده است.چین به دلیل آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی و همچنین رفتار کره جنوبی و آمریکا در افزایش تنش‌ها ابراز ناامیدی کرده است.

روزنامه گلوبال تایمز چین که روزنامه حزب کمونیست حاکم بر این کشور است در سرمقاله‌ای نوشت که پکن نمی‌تواند نه واشنگتن و نه پیونگ‌یانگ را به عقب نشینی ترغیب کند.

این روزنامه نوشت: می‌بایست موضع چین برای همه طرف‌ها شفاف باشد و همه بدانند زمانی که اقدامات آنها منافع چین را به خطر بیاندازد، چین با دستی قاطعانه پاسخ خواهد داد.

گلوبال تایمز نوشت: چین باید این موضوع را نیز شفاف سازد در صورتی که ابتدا کره شمالی اقدام به پرتاب موشک کرده و خاک آمریکا را تهدید کند و پس از آن آمریکا اقدام به تلافی کند، چین بی طرف خواهد ایستاد. در صورتی که آمریکا و کره جنوبی اقدام به حمله کرده و تلاش کنند تا رژیم کره شمالی را سرنگون کرده و الگوی سیاسی را در شبه جزیره کره تغییر دهند در آن صورت چین مانع از این اقدام خواهد شد.

چین مدت‌ها نگران این موضوع است که هرگونه درگیری در شبه جزیره کره یا تکرار جنگ‌های کره در سال‌های 1950 تا 53 می‌تواند باعث ایجاد موجی از بی ثباتی و سرازیر شدن آوارگان به مرزهای شمال شرقی این کشور شود.

کره شمالی یک سپر مفید برای چین میان این کشور و نیروهای مستقر در پایگاه‌های کره شمالی و همچنین در دریای ژاپن می‌باشد.

گلوبال تایمز نوشت که چین قاطعانه در مقابل هر طرفی که بخواهد وضعیت منطقه، جایی که چین نگران منافع خود می‌باشد، تغییر دهند، ایستادگی خواهد کرد.

در این روزنامه آمده است: شبه جزیره کره جایی است که منافع استراتژیک تمامی طرف‌ها را پوشش می‌دهد و هیچ طرفی تلاش نخواهد کرد تا به صورت مطلق بر این منطقه سیطره یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید