وزیر دفاع آمریکا: جنگ با کره شمالی فاجعه‌ خواهد بود

    کد خبر :76345

وزیر دفاع آمریکا بعد از تهدیدهای بی‌سابقه رئیس‌جمهور کشورش علیه کره شمالی گفت که جنگ با این کشور «فاجعه‌بار» خواهد بود.

به گزارش تسنیم، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا بعد از تهدیدهای بی‌سابقه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه کره شمالی گفت که جنگ با پیونگ‌یانگ «فاجعه‌بار» خواهد بود.

به گزارش فاکس‌نیوز، متیس در جمع خبرنگاران در کالیفرنیا گفت: «تلاش‌های آمریکا، در عرصه دیپلماتیک رهبری می‌شود، مسیری دیپلماتیک دارد و در حال به دست آوردن نتایج دیپلماتیک است و این، جایی است که من می‌خواهم فعلاً در آنجا قرار داشته باشیم.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت: «تراژدی جنگ به اندازه کافی شناخته شده هست که لازم نباشد توصیفی غیر از فاجعه‌بار از آن ارائه بدهیم.»

اظهارات متیس بعد از شدت گرفتن بی‌سابقه تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی مطرح شد. وی در پاسخ به سوالی درباره میزان آمادگی آمریکا به حمله احتمالی کره شمالی گفت: «من از قبل به دشمن نمی‌گویم چه کاری انجام می‌دهد، اما آماده هستیم.»

ترامپ روز پنجشنبه گفت که تهدیدهای قبلی او مبنی بر اینکه کره شمالی با «آتش و خشم» رو به رو خواهد شد، احتمالاً به اندازه کافی محکم و قاطع نبوده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا که در باشگاه گلفش در نیوجرسی حضور داشت، در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظرش در خصوص کره شمالی گفت: «شاید به اندازه کافی محکم نبود.»

وی اضافه کرد که دولت‌های قبلی آمریکا اقدامات کافی برای مهار کره شمالی انجام نداده‌اند و اکنون وقت آن است که یک رئیس‌جمهور، برای حمایت از کشورش کاری انجام بدهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب هم در اظهاراتی غیرمعمول به کره شمالی هشدار داده بود چنانچه به تهدیدات خود علیه آمریکا ادامه دهد با «آتش و خشمی» مواجه می‌شود که قبلاً در دنیا نظیر نداشته است.

ارتش کره شمالی، در واکنش، بامداد چهارشنبه اعلام کرد در حال «بررسی طرح عملیاتی» برای حمله به مناطق اطراف جزیره «گوام» با موشک‌های بالستیک استراتژیک میان‌-دوربرد است.

این جزیره، میزبان پایگاه نیروی دریایی آمریکا و پادگان نیروی هوایی آندرسون است که بمب‌افکن‌های B-1B آمریکا در آن قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید