عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

وزیر علوم در دقایق پایانی انصراف داد/ سلطانی‌فر رای بالایی خواهد داشت

    کد خبر :76260

«محمد جواد جمالی نوبندگانی» عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی گفت: با برگزاری جلسات متعدد کلیات طرح مقابله با اقدامات آمریکا در نهایت به تصویب اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رسید و تقدیم هیات رییسه شد.

«محمد جواد جمالی نوبندگانی» عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنا، پیرامون آخرین مراحل طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه گفت: کلیات این طرح با جلسات متعدد در نهایت به تصویب اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رسید.

او ادامه داد: تغییراتی در مواد طرح مذکور ایجاد شد، همچنین برخی مواد تغییرات زیادی داشتند و برخی موارد تنها اصلاح ویرایشی و جزیی نیاز داشت اما در کل چارچوب کار حفظ شده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره بر اینکه “طرح مذکور برای بررسی نهایی در صحن علنی به هیات رییسه مجلس ارسال شده است” تصریح کرد: با توجه به اینکه که از نظر هیات رییسه طرح مقابله با آمریکا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، امیدواریم قبل از رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم یعنی روز یکشنبه در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم فسا همچنین پیرامون لیست پیشنهادی وزرا گفت: به نظر من اکثریت کابینه رای خواهد آورد و در چند مورد ممکن است که نیاز به بررسی بیشتری از سوی نمایندگان داشته باشد.

او با اشاره بر اینکه “چند وزارت خانه به خصوص وزارت ورزش رای اعتماد بالایی خواهند داشت، تصریح کرد: وزرات دفاع، خارجه، راه ترابری، کشاورزی، نیرو را مطمئن هستم که رای اعتماد مقبولی کسب خواهند کرد، انتخاب وزیر کشور مخالف‌هایی را در پی خواهند داشت. همچنین وزارت آموزش و پرورش، دادگستری و یک وزرارت صنعتی دیگر با چالش هایی در جلب نظر موافق نمایندگان رو به رو خواهند بود.

جمالی نوبندگانی در خاتمه با تاکید بر اینکه “مجلس شورای اسلامی تاکنون شخصی را برای وزارت علوم به رییس جمهوری معرفی نکرده است” گفت: حذف وزیر علوم پیشنهادی در آخرین دقایق ارایه لیست صورت گرفت. تا جایی که من می‌دانم شخص مذکور خودش از لیست انصراف داد؛ البته که سابقه قابل قبولی هم برای وزارت علوم نداشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید