امدادرسانی به 102 نفر گرفتار در سیلاب/ تخلیه آب از 31 واحد مسکونی

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح وضعیت استان‌های درگیر باران وسیلاب (زنجان، همدان و سه شهرستان ماه نشان ، خدابنده و تویسرکان ) طی 24 ساعت گذشته گفت:درمدت یاد شده 7 روستا عملیات امدادرسانی انجام شده و102 نفر نیز نجات یافتند. همچنین تخلیه آب از 31 واحد مسکونی انجام شده است.

بهنام سعیدی افزود:هم اینک نیز جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان‌های متاثر نیز تشکیل شده و نیروهای امدادی در حالت آماده باش هستند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح خسارات وارده از سیلاب در استان های یاد شده اظهار کرد: سیلاب بیشتر در شهرستان خدابنده و تعدادی از روستاهای آن خساراتی را به بار آورده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اینک مدیرکل بحران استان زنجان و معاون عمرانی استانداری برای رصد شرایط و انجام ماموریت و هماهنگی بیشتر در شهرستان خدابنده حضور دارند.
سعیدی با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی هم گفت:امروز نیزتا ساعت 9 صبح ، شاهد بارش باران دراستانهای قزوین‌،‌ لرستان،‌ همدان،‌ البرز و تهران بودیم و در اکثر محورها بارندگی و در ارتفاعات محور فیروزکوه،‌ هراز و کندوان بارندگی شدید مشاهده شد.
وی ادامه داد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی کشور؛ بارش رگبار و باران، رعد وبرق، وزش باد شدید موقتی در استان‌های آذربایجان شرقی وغربی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه،‌ لرستان، خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، کرمان و البته تهران پیش‌بینی شده است.
وی مهمترین مخاطره جوی فصل بهار؛ بارش رگبارهای موقت شدید به همراه صاعقه به خصوص در مناطق کوهپایه‌ای، تگرگ وسیلاب ناگهانی به همراه تندباد شدید موقت در مناطق مستعد می باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید