حسین‌زاده: جمع‌بندی فراکسیون امید در مورد وزرا به میثاق فراکسیون تبدیل می‌شود

    کد خبر :76088

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد این فراکسیون به کابینه دوازدهم رویکرد حمایتی است، در عین حال گفت که نمایندگان عضو فراکسیون امید براساس شاخص‌های تعیین شده در این فراکسیون درباره رای اعتماد به وزرای پیشنهادی تصمیم‌گیری خواهند کرد.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: رویکرد فراکسیون امید به کابینه دوازدهم رویکرد حمایت از رئیس دولت است. در فراکسیون امید در مورد وزرای فعلی یکی آنالیز سه سطحی انجام شد و عملکرد قابل قبول و متوسط و غیرقابل قبول وزرای فعلی مورد ارزیابی قرار گرفت و جمع‌بندی آن خدمت رئیس‌جمهور ارائه شد.

وی افزود: برای وزرای پیشنهادی جدید هم سه دسته شاخص‌های عمومی، تخصصی و ارزشی تعریف شده که برای هر یک از این سه شاخه ضریب اهمیتی پیش‌بینی شده است. در حوزه‌های عمومی ارتباط تسهیلات با وزراتخانه در حوزه تخصصی، تجربه مدیریتی و سابقه اجرایی و در حوزه ارزشی مسائل مختلف، سوابق، موضوعات گفتمانی و اصلاح‌طلبی گنجانده شده که برای آن ضریب اهمیتی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ وزیر معرفی شده براساس سه شاخص و ضریب اهمیت آنالیز می‌شوند و نتیجه نهایی به میثاق فراکسیون برای تصمیم‌سازی در صحن علنی تبدیل خواهد شد.

حسین‌زاده با اشاره به وجود نظرات موافق و مخالف نسبت به وزرای پیشنهادی در این فراکسیون اظهار داشت: بنای ما این است که در جلسات مجمع عمومی و پیش از رای‌گیری در صحن علنی مجلس بتوانیم در مورد شاخص‌ها به جمع‌بندی برسیم و رای یکپارچه‌ای از سوی اعضای فراکسیون ملاک عمل قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید