زنان به‌دلیل احساس مسئولیت برای سامان دادن به بی‌سامانی‌ها خواهان حضور در عرصه قدرت‌اند

    کد خبر :76083

رییس کمیته زنان خانه احزاب ایران گفت: زنان به دلیل احساس تعهد و مسئولیّت برای سامان دادن به بی سامانی ها، بی اخلاقی ها، خشونت ها، فقر و فساد، محیط زیست بیمار و هر آنچه به سرنوشت آینده کشور و فرزندانشان مربوط می شود، خواهان حضور در عرصه قدرت اند تا اهدافی را که 4 دهه است بی وقفه دنبال می کنند به فعلیت برسانند.

به گزارش ایسنا، فاطمه راکعی در نشست «بررسی ضرورت حضور زنان در کابینه دوازدهم»، گفت: زنان با وجود همه تلاش هایی که در طول چهار دهه برای رفع تبعیض داشته‌اند و توانسته اند سهمیه 30 درصدی زنان را در لیست های مجلس و شوراها جا بیندازند، برای حضور در کابینه به عنوان وزیر، همچنان در موقعیّت 40 سال پیش قرار دارند.

وی ادامه داد: در کابینه اوّل بعد از انقلاب، به لحاظ دارا بودن شأن رجل سیاسی، زنان و مردان شرایط مشابه داشتند و حرف اول را دارا بودن دغدغه های مردمی و مطرح بودن در طراز ملی، اندیشه سیاسی، صداقت و اخلاق می زد و کسی قبلاً در جایگاه مدیریّتی خاصّی قرار نداشت که وزیر شدن مشروط به آن باشد.

رییس کمیته زنان خانه احزاب اظهار کرد: حق حضور در کابینه از اولین کابینه تا امروز از زنان سلب شده و این دور باطل که چون زنان در مدیریت های ارشد قرار نداشته اند پس در جایگاه وزارت قرار نمی‌گیرند، همچنان ادامه دارد.

وی افزود: قطعاً فشارهایی از سوی یک تفکر اقلیتی، مخالف با آرای امام (ره) و قانون اساسی، همیشه به دولت های مردمی و توسعه گرا وارد می آید، چون آنها زنان را فقط برای داخل خانه و فرزند آوری می خواهند و نه بیش از آن!

راکعی افزود: فشار جناح رادیکال مخالف دولت در مورد زنان، ظاهراً تمام مسئله نیست و متأسفانه آقایان، فارغ از جناح بندهای سیاسی، عموما از این فشارها ناخشنود نیستند، چون عملاً در این زمینه در طول چهار دهه مقاومتی انجام نداده‌اند.

وی تاکید کرد: جابه جایی خانم ها مولاوردی و ابتکار از جایگاه هایی که در کابینه یازدهم داشته و در آن درخشیده اند، برای جامعه تکان دهنده بود و ابقای این دو شخصیّت را در جایگاه های موجود یا در صورت جابه جایی، ارتقاء شان به سطح وزارت را از آقای روحانی انتظار داریم.

راکعی گفت: زنان به دلیل احساس تعهد و مسئولیّت برای سامان دادن به بی سامانی ها، بی اخلاقی ها، خشونت ها، فقر و فساد، محیط زیست بیمار و هر آنچه به سرنوشت آینده کشور و فرزندانشان مربوط می شود، خواهان حضور در عرصه قدرت اند تا اهدافی را که 4 دهه است بی وقفه دنبال می کنند به فعلیت برسانند.

رییس کمیته زنان خانه احزاب ایران با بیان اینکه امروز حرکت های زنان به خاطر ظلم و توهینی که آن ها در اثر استمرار نادیده گرفته شدن و شنیده نشدن در طول 4 دهه متوالی احساس می کنند، وارد فاز جدیدی شده است، گفت:  مطالبه زنان برای حضور در جایگاههای تصمیم سازی و تصمیم گیری و مدیریتهای کلان، امروز خوشبختانه از جامعه زنان گذشته و دارد وارد فاز مطالبه ملی می شود.

وی در پایان تاکید کرد: حداقل کاری که می شد رییس دولت تدبیر و امید برای پاسخگویی به مطالبات جامعه زنان کشور انجام دهند، تشکیل وزارت زنان، جوانان و امور خانواده و معرفی یکی از خانم های کابینه به عنوان وزیر در راس این وزارتخانه بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید