نماینده ساری: عملکرد وزارت بهداشت و اجرای طرح تحول سلامت، قابل دفاع است

    کد خبر :76068

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت یکی از وزارتخانه‌هایی است که افکار عمومی تایید می‌کند که اقدامات مناسبی را در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده و عملکرد آن به ویژه در سال‌های گذشته و با اجرای طرح تحول سلامت، قابل دفاع است.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وزارت بهداشت در حوزه بهداشت، اقدامات بسیار اساسی و زیربنایی انجام داده است، افزود: در دولت یازدهم شاهد بودیم که زیرساخت های بهداشتی مانند خانه های بهداشت در سطح روستاها ساخته، تجهیز و تعمیر شد و شاخص های حوزه سلامت، رشد مناسبی داشته است.

وی تصریح کرد: در برخی از شهرها و استان‌های کشور مانند مازندران، شاخص های بهداشتی، درمانی و آموزشی در حوزه سلامت در سطح بالایی قرار دارد و وزیر بهداشت علاوه بر تعامل مناسب با مجلس و کمیسیون های تخصصی، با حضور در استان‌های کشور، ارتباط تنگاتنگ و بسیار خوبی با مردم داشت.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به کمک هایی که وزیر بهداشت از مجلس گرفته و پتانسیل های این وزارتخانه، می توان گفت که وزارت بهداشت، یکی از ۵ وزارتخانه برتر دولت یازدهم بود و امتیاز و نقطه قوت این وزارتخانه، حضور  دکتر هاشمی در کابینه است.

یوسف نژاد اضافه کرد: با حضور دکتر هاشمی در دولت دوازدهم و کسب تحربیات و بررسی واقع بینانه شرایط، ظرفیت ها و توانمندی های حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شاهد پیامدهای بسیار موثر و مناسبی خواهیم بود و برداشت من این است که کمیسیون های تخصصی و سایر کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، از اقدامات وزیر بهداشت، حمایت می کنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یکی از امتیازات وزارت بهداشت را استفاده از ظرفیت مناسب نمایندگان مجلس در حل مسائل و مشکلات حوزه سلامت خواند و گفت: در رده های مدیریتی در وزارت بهداشت، افراد بسیار خوبی در پست های معاون و روسای سازمان های وابسته به وزارت بهداشت فعالیت دارند البته حجم کار وزارت بهداشت در مقایسه با سایر وزارتخانه بسیار گسترده و وسیع است اما تیم مدیریتی قوی و با اراده موجود، می تواند مشکلات حوزه سلامت در کشور را کاهش دهد و دغدغه های مقام معظم رهبری، رییس جمهور و مردم را برطرف کند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آینده بسیار خوبی را برای حوزه بهداشت و درمان کشور پیش بینی می کنم و امیدوارم که اندوخته های ذهنی دکتر هاشمی در دولت دوازدهم بتواند دستاوردهای مناسبی برای مصلحت عمومی و منفعت مردم به همراه داشته باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی به حمایت های مجلس از وزارت بهداشت در حوزه منابع مالی اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته در مجلس شاهد تصویب ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بودیم البته پایداری منابع مالی در موفقیت های برنامه های وزارت بهداشت و کاهش مشکلات سلامت، تاثیر زیادی دارد.

یوسف نژاد تاکید کرد: هر پیشنهاد معقولانه و کارشناسانه ای در جهت منفعت عمومی و مصلحت کشور از سوی دولت و وزارت بهداشت به مجلس ارائه شود، مورد حمایت و تصویب قرار می گیرد و با توجه به رضایت عمومی مجلس از وزارت بهداشت، حتما مجلس از هرگونه ایده کارشناسی و نقطه نظری برای تامین منابع مالی پایدار حوزه سلامت، حمایت و پشتیبانی می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید