حواشی روز داغ اعلام برنامه شهرداران/ تفاوت عمیق مرعشی و مهرعلیزاده/ احتمال تعویق انتخاب شهردار

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۱۳
    کد خبر :76054

بعد از رای گیری اولیه از بین اعضای شورای شهر پنجم تهران، دیروز نجفی و کولایی و امروز مرعشی و مهرعلیزاده برنامه خود را برای اداره شهر تهران ارائه دادند؛ هرچند امروز روز رای گیری برای انتخاب شهردار اعلام شده بود، احتمال تعویق انتخاب شهردار نیز مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار بازتاب، با توجه به انصراف محمدعلی افشانی، مهرعلیزاده آخرین شخصی است که برنامه خود را برای اعضای شورای جدید مطرح کرده و می توان بعد از این برنامه طبق اعلام قبلی رای گیری را آغاز کرد.

اما با وجود آن که کانالها تصویر تعرفه انتخاب شهردار را هم منتشر کردند، الهام فخاری، منتخب شورای شهر تهران گفته است: باید به جمع بندی برای انتخاب شهردار برسیم و شاید امروز شهردار انتخاب نشود.
در عین حال ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با امتداد در پاسخ به این سوال که آیا تغییر زمان انتخاب شهردار را تایید می‌کنید گفت:در حال حاضر صحبتي در مورد تغيير برنامه راي گيري نشده است.

حاشیه های مهم تر از متن
شاید مهمترین حاشیه نشست امروز، اعلام انصراف حسین مرعشی به سود محمدعلی نجفی بود. در شرایطی که نامزدی الهه کولایی چندان جدی گرفته نشده و تنها به عنوان ایجاد زمینه حضور زنان در پست های کلیدی به آن نگاه شده، مرعشی حتی انصراف مهرعلیزاده را هم اعلام کرد؛ اقدامی که با واکنش او مواجه شد که: «آقای مرعشی خیلی شوخ اند. هم برنامه ارائه می دهند. هم خوب حرف می زنند هم انصراف می دهند و هم انصراف بقیه را اعلام می کنند.»

با وجود آن که برنامه مرعشی، استاندار اسبق کرمان و کاندیدای انصرافی شهرداری تهران، مورد توجه اعضای شورا و رسانه ها قرار گرفته است، رسانه ها گزارشهای انتقادی از حضور و اعلام برنامه مهرعلیزاده منتشر کرده اند.
از جمله جماران نوشت:در بین نامزدهای شهرداری تهران، مهرعلیزاده بیشترین تعداد همراه را با خود به شورا آورده است. افرادی با کت و شلوارهای یک رنگ که در وقت استراحت اعضا با منتخبین شورا در حال صحبت بودند. همراهان مهرعلیزاده در حال فشار به خبرنگاران براي جلوگيري از اطلاع رساني دقيق از آنچه در جلسه شورا مي گذرد هستند. اين افراد كه تعدادشان هم در بين حاضران كم نيست در حال لابي براي انتشار اخبار مثبت به نفع مهر عليزاده هستند.

پیش از این هم اخباری درباره تلاشهای پیگیر و اقدامات پر«هزینه» مهرعلیزاده برای کسب کرسی شهرداری تهران در رسانه ها منتشر شده بود، اقدامی که افرادی نظیر مرعشی و حتی نجفی از آن اجتناب کرده اند.

مهرعلیزاده درباره برنامه خود گفته بود: در ۶ ماه اخیر ۱۵۶ نفر از اساتید و متخصصان که اغلب جوان بودند من را در تدوین برنامه یاری کردند؛ حتی یک جمله از برنامه ام کپی از جایی نیست/برنامه ام حاصل تفکر است.

آن گونه که کانال شهر ما اعلام کرده، بهاره آروین خطاب به مهرعلیزاده گفته است: برنامه خوبی بود ولی ۱۰۰ صفحه اضافه داشت ،برخی برنامه های شما افزایش تصدی‌گری است.
حسن خلیل آبادی هم خطاب به مهرعلیزاده گفته:برنامه های شما بیشتر فانتزی است.

احتمال برگزاری جلسه انتخاب شهردار تهران در روزی دیگر
علیخانی،عضو منتخب شورای شهر پنجم گفته است: با توجه به اینکه باید برنامه‌های سه کاندیدا به صورت دقیق بررسی شود، برخی از اعضا پیشنهاد دادند که جلسه رأی گیری و انتخاب گزینه نهایی شهرداری تهران به روز دیگری موکول شود که البته این مسئله در حد پیشنهاد است و باید مورد رأی گیری قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید