باحضورامیرسرتیپ اسماعیلی

گردان «پهباد» ایستگاه رادار شهیدعسگری افتتاح شد/ پرواز پهباد«کرار»

    کد خبر :75964

گردان پهباد ایستگاه رادار شهید مجید عسگری هاشم آباد با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) افتتاح شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) آجا ، در این مراسم، فرمانده ایستگاه ضمن تشریح فعالیت های موفقیت آمیز ایستگاه شهید مجید عسگری گفت: نمونه این موفقیت ها کسب رتبه برتر مسابقات پهباد ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط این ایستگاه رادار می باشد.
در پایان مراسم نیز یکی از پهبادهای این گردان به نام «کرار» با موفقیت به پرواز درآمد و دقایقی بعد نیز در باند فرودگاه به زمین نشست.
اهم وظایف قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) به شرح زیر است:
قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ماموریت دارد با بهره‌گیری از تجهیزات پدافندی وهمکاری سایر نیروها و سازمان‌هایی که در زمینه پدافند هوایی مسئولیت‌هایی به عهده دارند نسبت به تامین و پوشش نسبی پدافند هوایی و دفاع از آسمان مناطق حیاتی، حساس و آسیب پذیر کشور و اجرای ماوریت محوله در محور های زیر و بر اساس شرح وظیفه ذاتی خود، اقدام لازم به عمل آورند.
انجام مراقبت هوایی، اعلام خبر و خطر هوایی برای سازمان‌های نظامی و غیرنظامی در مقابله با حملات هوایی دشمن. بهره برداری از تمام ظرفیت‌های موجود در نیروهای مسلح در راستای تقویت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور.طراحی و برقراری شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با هدایت، بهره گیری و همکاری سایر نیروهای ارتش و سپاه.
شناسایی و تعیین نقاط حیاتی و حساس کشور و ارائه طرحهای پدافندی در راستای حفظ و ایجاد وتامین امنیت و دفاع هوایی از حریم آسمان کشور.
بررسی و تعیین مناطق ممنوعه پروازی و اعلام مراتب یاد شده به مبادی ذیربط در راستای حفظ و تامین امنیت پروازی هواپیماهای مسافربری.
طرح ریزی و برنامه ریزی امور پدافند هوایی کشور اعم از تسلیحاتی، تاسیسات و مهندسی و نیروی انسانی براساس تدابیر و خط مشی های راهبردی.
تهیه برآوردهای اطلاعاتی از قدرت هوایی کشورهای هدف با بهره گیری از برآوردهای آجا و سپاه.
انجام بررسی های لازم در خصوص سامانه‌های پدافندی، طرح های آموزشی و پژوهشی یگان‌های پدافندی نیروهای مسلح و ارائه برآوردها و نتایج بررسی‌ها به ستادهای ذیربط.
انجام نظارت و بازرسی مستمر و موردی به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای مصوبات و ارزیابی توان رزم یگان‌های پدافندی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید