تهدید اخیر کره شمالی چالشی علیه ائتلاف آمریکا- کره جنوبی است

    کد خبر :75960

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که تهدید اخیر کره شمالی برای حمله به گوام یک چالش علیه ائتلاف و اتحاد آمریکا- کره جنوبی به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی امروز در واکنش به تهدید اخیر پیونگ یانگ اعلام کرد: تهدید  اخیر کره شمالی برای حمله موشکی به جزیره گوام یک چالش علیه اتحاد آمریکا- کره جنوبی به شمار می آید.

«روه جائه- چئون» (Roh Jae-cheon) سخنگوی رئیس ستاد ارتش کره جنوبی در سخنانی در این باره تاکید کرد: سئول آماده اقدام فوری علیه هرگونه رفتار تحریک آمیز کره شمالی است.

وی ادامه داد: البته ارتش کره جنوبی هنوز هیچگونه رفتار تحریک آمیزی را از سوی کره شمالی شناسایی نکرده است.

این در حالیست که ارتش کره شمالی سحرگاه امروز ۱۹ مرداد ماه اعلام کرد که شلیک ۴ موشک بالستیک میان برد به سمت جزیره «گوام» را که حاوی حجم انبوهی از تجهیزات نظامی و نیروهای آمریکایی است بررسی می کند.

بنا بر بیانیه منتشره توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی، نیروهای راهبردی این کشور با جدیت طرح حمله به این جزیره را از طریق شلیک همزمان ۴ موشک بالستیک میان برد از نوع هوسانگ ۱۲ با هدف مقابله با نیروهای دشمن در پایگاه های نظامی آنها در گوام و ارسال هشدار قاطع به آمریکا بررسی می کنند.

این بیانیه می افزاید که موشک های مذکور بر فراز ژاپن به پرواز درآمده و در نزدیکی اراضی گوام آمریکا فرود خواهند آمد و طرح این حمله تا اواسط ماه آگوست جاری آماده و به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ارائه خواهد شد.

در این بیانیه صحبت های اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا «مزخرفات» عنوان شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: گفتگوی درست با چنین آدمی که عقلش را از دست داده، ناممکن است و تنها زور مطلق بر او اثرگذار است.

گفتنی است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه تداوم تهدیدات خود علیه پیونگ یانگ و در راستای سیاست تنش آفرینیِ این کشور در شبه جزیره کره ۱۸ مردادماه با انتشار پیام هائی توئیتری از دستور خود برای نوسازی زرادخانه اتمی آمریکا سخن گفت!

رئیس جمهور آمریکا در یکی از پیام های خود در این باره نوشت: اولین دستور من به عنوان رئیس جمهور، بازسازی و نوسازی زرادخانه اتمی‌ مان بود. اکنون این (زرادخانه) قویتر از هر زمان دیگری است.

وی در پیام دیگری ادامه داد: امیدوارم که ما هرگز مجبور به استفاده از این قدرت (اتمی) نباشیم؛ اما این را بدانید که هیچ زمانی نخواهد بود که ما قویترین کشور جهان نباشیم.

لازم به ذکر است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که کشورش طی روزهای اخیر شدیدترین تحریم  ها را متوجه کره شمالی کرده است، در ادامه اظهارات خصمانه خود علیه کره شمالی ۱۸ مرداد مدعی شده بود اگر این کشور به تهدیدهای خود بر ضد آمریکا ادامه دهد «با آتش و خشمی مواجه می شود که تا کنون جهان به خود ندیده است».

رئیس جمهور آمریکا مدعی است رهبر کره شمالی فراتر از معمول گام برداشته و اقدامات اخیرش تهدید آمیز بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید