وزیر دفاع آمریکا برای کره‌شمالی خط و نشان کشید

    کد خبر :75894

وزیر دفاع آمریکا به موضع‌گیری اخیر کره‌شمالی مبنی بر برنامه‌ریزی برای حمله به پایگاه آمریکایی در گوام واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به کره شمالی هشدار داد، از در نظر گرفتن هرگونه اقدامی که منجر به “پایان رژیم و از بین رفتن مردم این کشور” شود، خودداری کند.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا یک روز پس از آن مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن تهدیدهای کره‌شمالی را با آتش و خشم پاسخ خواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کره شمالی باید این مسیر را انتخاب کند که به منزوی کردن خود پایان بخشد و تلاش‌های خود به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را کنار بگذارد.

ماتیس همچنین اظهار کرد: اقدامات کره‌شمالی در آینده با پاسخ ما مواجه خواهد شد و این کشور هر رقابت تسلیحاتی یا مناقشه‌ای را که آغاز کند، خواهد باخت.

پیش از این ماتیس بارها اعلام کرده که ترجیح می‌دهد مناقشات مربوط به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی از طریق دیپلماسی حل و فصل شود.

کره‌شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد، به دنبال هدف قرار دادن مناطقی در نزدیکی تاسیسات نظامی استراتژیک آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام با موشک‌های بالستیک میان‌برد است.

یک سخنگوی ارتش کره‌شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این حمله در هر زمانی که کیم جونگ اون، رهبر این کشور تصمیم مربوطه را اتخاذ کند، عملی خواهد شد.

یک سخنگوی دیگر نظامی کره شمالی اعلام کرد، در صورتی که آمریکا هرگونه حرکت تحریک‌آمیزی از خود نشان دهد، پیونگ‌یانگ دست به عملیات‌های پیشگیرانه خواهد زد.

پیش‌ از این، واشنگتن پست به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش داد، پیونگ‌یانگ یک کلاهک اتمی کوچک که در موشک‌هایش قابل نصب بوده، تولید کرده است. این بدان معنی است که کره شمالی با سرعتی فراتر از انتظار درحال توسعه‌های سلاح‌های اتمی با قابلیت رسیدن به آمریکا بوده است.

مبادله شدید لفظی میان مقام‌های دو کشور پس از آن تشدید می‌شود که کره شمالی دو موشک قاره‌پیما را در ماه ژوییه آزمایش کرد که اعلام کرد توانایی رسیدن به خاک آمریکا را دارد.

به گزارش ایسنا، آمریکا در قلمرو خود در گوام مجموعه‌ای نظامی تحت عنوان «منطقه مشترک جزایر ماریانا» در اختیار دارد که متشکل از پایگاه‌های هوایی و دریایی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید