دبیر مرکزی جمعیت بانوان فرهیخته :

جمعیت بانوان فرهیخته بدنبال الگودهی زن مسلمان در جامعه است

    کد خبر :75783

دبیر مرکزی جمعیت بانوان فرهیخته کشور گفت: این جمعیت به دنبال معرفی معیارهای درست از اسلام و الگو دهی زن مسلمان است.

به گزارش ایرنا، فرزانه سادات نیکوبرش شامگاه چهارشنبه در نشست منطقه ای روسا و دبیران جمعیت بانوان فرهیخته غرب کشور در سنندج افزود: با تشکیل این جمعیت سعی می شود که معیارهای درست از اسلام در جامعه معرفی شود.
وی اظهار کرد: استان کردستان دارای نیروهای جوان و خوش فکر زیادی است و بر این اساس، انتظار می رود در زمینه های مختلف از سایر استان ها پیشرو باشد.
دبیر مرکزی جمعیت بانوان فرهیخته کشور ادامه داد: یکی از نگاه های این جمعیت در سطح کشور این است که به فرهنگ بومی هر منطقه و استان توجه کرده و براساس فرهنگ بومی، ایده و طرح ارائه دهد.
وی افزود: اگر بخواهیم کار کاربردی در استان ها انجام دهیم باید تاثیرگذاری آن را ببینیم و بدون شک با حضور بانوان عضو جمعیت که سرمایه ای برای استان ها به شمار می روند، می توان تغییر و نگرش درست را در ارائه سبک زندگی اسلامی به جامعه داشته باشیم.
نیکوبرش تاکید کرد: برای اینکه جمعیت بانوان فرهیخته بتواند تاثیر خود را در جامعه برجای بگذارد، نیازمند حمایت استانی و پشتوانه فکری و فرهنگی است.
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور نیز در این نشست گفت: باید تولید ایده و فکر توسط جمعیت در استان ها انجام شود تا بتوانیم برخی از دغدغه های موجود در حوزه آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.
نسرین پیر سمساری افزود: این جمعیت به عنوان یک تشکل مستقل حقوقی، باید بتواند فعالیت بانوان را در راستای توانمندسازی این قشر تعمیق و گسترش دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: بانوان فرهیخته باید الگوسازی در جامعه را آغاز کنند و زن مسلمان و انقلابی را به جهان اسلام معرفی کرده و این مهم را جزو وظیفه خود بداند.
حجت الاسلام مختار کرمی افزود: زنان مسلمان ایران به لطف احساس زنانه خود در بسیاری از میدان های مردانه از جمله دوران دفاع مقدس حضور یافتند و این از هنر انقلاب اسلامی است.
وی گفت: نباید به نام دفاع از حقوق زن اجازه داد که وظایف مردانه به زنان تحمیل شود چرا که برخی از زنان ما به اسم دفاع از حقوق زنان نقش پدری را کمرنگ کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید