مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

    کد خبر :75779

رئیس جمهوری روز ملی سنگاپور را تبریک گفت/معاون پارلمانی رئیس جمهوری بر تعامل نزدیک دولت و مجلس در بحث رای اعتماد تاکید کرد/دبیر هیات دولت: فصل همدلی و همکاری/ شور خاصی در فضای مجلس و دولت قابل مشاهده است/جب بوش: ریاست جمهوری ترامپ خسته کننده شده است/جلسه شورای امنیت برای بحران 4 کشور؛ قحطی 20 میلیون انسان را تهدید می کند و هماهنگ کننده هیات عالی مذاکره کنندگان مخالف سوری استعفا می کند از عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
**********
* تهران – ایرنا – رئیس جمهوری در پیامی فرارسیدن روز ملی جمهوری سنگاپور را به رئیس جمهوری و مردم این کشور تبریک گفت.
* تهران – ایرنا – معاون پارلمانی رئیس جمهوری در نشست مشترک معاونان و مدیران کل پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی که با حضور وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم تشکیل شد، بر ضرورت تعامل نزدیک دولت و مجلس در بحث رای اعتماد به هیات وزیران تاکید کرد.
* تهران- ایرنا- دبیر هیات دولت با یادآوری اینکه کابینه معرفی و فصل زیبایی از تعامل دولت و مجلس آغاز شده است، نوشت: شور خاصی در فضای مجلس و دولت قابل مشاهده است و این یک نمونه خوب از تعاملات بین دو قوه برای رسیدن به سطحی از همکاری های همدلانه است.
* یزد- ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن به عنوان یک فرهنگ والا و سرنوشت ساز انسانها باید همواره در بین آحاد مردم و نسل جوان جامعه جاری باشد.
* سنندج- ایرنا- دبیر مرکزی جمعیت بانوان فرهیخته کشور گفت: این جمعیت به دنبال معرفی معیارهای درست از اسلام و الگو دهی زن مسلمان است.
* تهران- ایرنا- علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی اصغر مروارید را تسلیت گفت.
* اهواز- ایرنا- مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان گفت: در دو حادثه جداگانه روز چهارشنبه 2 جوان خوزستانی در شهرستانهای باغملک و بهبهان غرق شدند.
* مشهد- ایرنا- مراسم تجلیل از خانواده شهید ‘محمود صارمی’ به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از شخصیت ادبی و فرهنگی استاد ‘سید مهدی شجاعی’ چهارشنبه شب در نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته در مشهد برگزار شد.
* اهواز- ایرنا- فرماندار شهرستان اندیکا در استان خوزستان گفت: آتش سوزی از حوزه استحفاظی شهرستان ایذه به منطقه ‘دره قیلا ‘در بخش آبژدان شهرستان اندیکا گسترش پیدا کرده و درحال پیشروی است.
* اهواز- ایرنا- مهر خروج از فهرست آثار تاریخی ثبت شده ملی این بار با حکم دیوان عدالت اداری بر پیشانی خانه تاریخی بچاری آبادان خورد تا سرنوشت این اثر را در هاله ای از ابهام فرو رود.
* تهران- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین گفت که در حادثه رانندگی محور قم – گرمسار یک نفر کشته و 4 نفر دیگر مجروح شدند.
* تهران- ایرنا- سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه ادعاهای بی اساس مطرح شده در فیلمی که روز سه شنبه 17 مرداد ( 8 اوت 2017) از تلویزیون تاجیکستان بخش شد را تکذیب کرد و نوشت: از این اتفاق متاسف است.
* گرگان- ایرنا- دو هزار فقره اسناد املاک علوی به صورت رایگان و با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و محلی به روستاییان غرب استان گلستان واگذار شد.
* تهران- ایرنا- مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش 500 درصدی وام زیارت عتبات دانشجویی صندوق رفاه درسال جاری خبر داد و گفت هیچ دانشجویی در دانشگاه های دولتی به دلیل نداشتن بضاعت مالی ترک تحصیل نمی کند.
* مشهد- ایرنا- قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث گفت: از میان احادیث مربوط به طب سنتی 15 درصد دارای سند می باشند که فقط یک درصد آنها مورد اعتماد هستند.
* نوشهر- ایرنا- موزه حمام قدیم عصر چهارشنبه در مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر افتتاح شد.
* مشهد- ایرنا- گروه خودرو سازی سایپا 2 محصول جدید از بخش سایپا دیزل را در هفدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته در مشهد معرفی و در معرض بازدید عموم قرار داد.
* ساری- ایرنا- شنا در دریای محمود آباد 2 مسافر را به کام مرگ کشاند و تیراندازی با تفنگ ساچمه ای هم 2 نفر را در این شهرستان زخمی کرد.
* بندرعباس- ایرنا- همایش تجاری و سرمایه گذاری با حضور هیات عمانی به میزبانی استان هرمزگان در شهرستان جاسک برگزار شد.
* تهران- ایرنا- جمعی از کارشناسان صنعت آب و برق با ارسال نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حمایت خود را از «حبیب الله بیطرف» وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کردند.
* بندرعباس- ایرنا- مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: 14 هزار تن انواع آبزیان از ابتدای امسال تاکنون در نوار ساحلی استان به صورت غیرمجاز صید شده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 15 درصد افزایش یافته است.
* کیش- ایرنا- رئیس مرکز رشد بین المللی فناوری سلامت کیش گفت که گردهمایی شرکت های دانش بنیان صادر کننده سراسر کشور با حضور 85 شرکت روز پنجشنبه در این جزیره برگزار می شود.
* تهران- ایرنا- رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن تاکید بر تعامل مجلس و دولت، برنامه های خود را در این فراکسیون تشریح کرد.
* یزد- ایرنا- عضو شورای عالی کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران با بیان اینکه حقوق شهروندی حق ذاتی و فطری انسانهاست، گفت: حقوق شهروندی و مصادیق حقوق بشر وسعت زیادی دارد که تحت یک عنوان قابل درک نیست بلکه دارای اصول بنیادین است که باید تک تک آن ها به صورت مفهومی نهادینه شود.
* تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: ایران از نظر نرخ اینترنت تلفن همراه جزو 10 کشور مقرون به صرفه جهان است اما در شاخص قیمت اینترنت خانگی و ثابت رتبه ای بهتر از نودم ندارد.
* تهران- ایرنا- با اکران سه فیلم جدید از امروز در سینماهای سراسر کشور پرده نقره‌ای رنگ تازه‌ای گرفت.
* تهران- ایرنا- وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، چشم انداز و برنامه های آتی خود برای وزارت بهداشت در دولت دوازدهم را تشریح کرد.

اخبار خارجی
**********
* نیویورک- ایرنا- جب بوش از رقیبان جمهوریخواه دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا گفت که وی با گذشت 6 ماه از دوره تصدی این مقام، هیچ موفقیتی نداشته و روند رهبری او به تدریج عقیم و خسته کننده شده است.
* نیویورک- ایرنا- یک دقیقه از نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل به موضوع تهدید جان 20 میلیون نفر در یمن، سومالی، سودان جنوبی و شمال شرق نیجریه اختصاص یافت و در آن از نبود دسترسی به مواد غذایی شهروندان غیر نظامی این کشورها، ابراز نگرانی شد.
* تهران- ایرنا- پایگاه خبری الیوم السابع به نقل از منابع مطبوعاتی سوریه گزارش داد که ‘ریاض حجاب’ هماهنگ کننده هیات عالی مذاکره کنندگان مخالف سوری تصمیم دارد تا پیش از برگزاری نشست این گروه که ماه اکتبر در ریاض پایتخت عربستان برگزار می شود، از سمت خود استعفا کند.
* کوالالامپور- ایرنا- دولت مالزی تحقیقاتی را درخصوص از دست دادن منابع گسترده مالی بانک مرکزی این کشور در بیش از دو دهه گذشته آغاز کرده است که مخالفان دولت آن را در تلاش های نخست وزیر اسبق این کشور برای مقابله با دولت فعلی بی تاثیر می دانند.
* نیویورک- ایرنا- سفیر فرانسه در آمریکا از سرمایه گذاری رنو فرانسه در ایران و قرارداد اخیر این شرکت خودروساز با ‏سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دفاع کرد و آن را قانونی و هم راستا با برجام دانست.‏
* تهران- ایرنا- آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از افزایش لفاظی های خصومت آمیز میان آمریکا و کره شمالی ابراز نگرانی شدید کرد.
* نیویورک- ایرنا- ‘وندی شرمن’ معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا گفت که ترامپ هیچ برنامه ای برای رویارویی با خطر ‏کره شمالی نداشته و تنها بلد است پیام توییتری و بیانیه صادر کند.‏
* تهران- ایرنا- خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد: پیونگ یانگ تا یک هفته دیگر، آماده شلیک 4 موشک میان برد به جزیره گوام خواهد بود.
* تهران- ایرنا- وزارت خارجه آمریکا بدنبال حوادثی که پیشتر در کوبا برای کارکنان سفارت این کشور روی داد، دو دیپلمات کوبایی را ایالات متحده اخراج کرد.
* تهران- ایرنا- ولیعهد عربستان سعودی در دیدار وزیر نفت عراق گفت که ریاض خواستار ثبات عراق و توسعه روابط با این کشور در همه زمینه هاست.
* تهران- ایرنا- یک هواپیمای جاسوسی روسیه روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) و در جهت «پیمان آسمان باز» بر فراز واشنگتن پرواز کرده و از روی ساختمان های کنگره و سی آی ای و همچنین زمین گلف ترامپ در نیوجرسی گذشت.
* پکن- ایرنا- در پی بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره، کره شمالی یک زندانی کانادایی را به علت بیماری و پس از بررسی های قضایی آزاد کرد.
* تهران- ایرنا- وزارت خزانه داری آمریکا «رافائل مارکز» کاپیتان تیم ملی فوتبال مکزیک را به اتهام ارتباط مالی با یک کارتل قاچاق مواد مخدر تحریم کرد.
* تهران- ایرنا- وزیر نفت عراق از عربستان برای سرمایه گذاری در کشورش دعوت و تاکید کرد که عراق محیط مناسبی برای سرمایه گذاری به ویژه در جنوب، مرکز و شمال کشور است.
* نیویورک- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه کمپین فشار دولت ترامپ بر ایران، جمهوری اسلامی ایران را به اقدامات ثبات زدایانه و نقض روح برجام متهم کرد و گفت: از آنجا که ثبات زدایی های مورد ادعای واشنگتن در این توافق نامه ملحوظ نشده، برجام توافقنامه بد و ناقصی است.
* تهران- ایرنا- سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که قاچاقچیان بیش از 120 مهاجر آفریقایی را عمدا در سواحل نزدیک یمن به دریا انداختند که از این تعداد 29 تن کشته و 22 نفر مفقود شده اند.
* تهران- ایرنا- ده ها تروریست داعش در حمله نافرجام به مواضع ارتش سوریه و متحدان آن در منطقه «حمیمه» استان حمص کشته شدند.
* بغداد- ایرنا- سفارت آمریکا در بغداد روز چهارشنبه برای کارکنان خود در عراق محدودیت هایی از جمله حضور در خارج از نمایندگی های این کشور و ترددهایشان، به اجرا گذاشته است.
* تهران- ایرنا- سفیر آمریکا در سازمان ملل اواخر ماه جاری میلادی برای گفت وگو با مقام های آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره برجام به وین می رود.
* بیروت- ایرنا- هلیکوپترهای ارتش لبنان شامگاه چهارشنبه با حمله به مواضع داعش در ارتفاعات راس بعلبک در شرق این کشور چندین عنصر این گروه تروریستی تکفیری را به هلاکت رساندند.
* تهران- ایرنا- وزارت خزانه داری آمریکا 6 عضو مجلس تازه تاسیس موسسان قانون اساسی ونزوئلا و دو مقام موثر در تشکیل آن را به فهرست تحریم ها اضافه کرد.
* الجزیره- ایرنا- «نورالدین بالطیب» نویسنده و تحلیلگر سیاسی تونسی در مقاله ای با عنوان « پایان بازی در سوریه»در روزنامه الشروق نوشت: نظام سوریه و متحدانش موفق شده اند توطئه 7ساله علیه مردم و این کشور را خنثی کنند.
* نیویورک- ایرنا- مقام های افغانستان اعلام کردند در یک حمله مسلحانه در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام افغانستان دو پیمانکار نظامی زن آمریکایی کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.
* نیویورک- ایرنا- وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای کره شمالی را تهدید به نابودی و توصیه کرد که پیونگ یانگ قبل از هر گونه اقدامی که به پایان گرفتن این رژیم و نابودی مردم آن بیانجامد، درباره آن بیاندیشد.
* الجزیره- ایرنا- سرهنگ «محمود شریف الهاشمی » فرمانده گردان پیاده 160 ارتش لیبی روز چهارشنبه اعلام کردکه 7عنصر گروه تروریستی داعش در جنوب لیبی بازداشت شدند.
* الجزیره- ایرنا- بسیاری از مردم و احزاب سودانی با اعزام گروه جدید نیروهای نظامی این کشور به یمن برای همراهی با نیروهای عربستانی مخالفت کرده و آن را برخلاف قوانین بین المللی دانستند.
* مادرید- ایرنا- روزنامه اسپانیولی زبان ‘گرانما’ ارگان حزب کمونیست کوبا روز چهارشنبه با انتشار عکس رئیس جمهوری اسلامی ایران و مقاله ای با عنوان ‘حسن روحانی مرد منتخب ایرانیان’ به شرح حال، سوابق و انتخاب وی برای دومین بار از سوی مردم ایران پرداخت.
* بغداد- ایرنا- نخست وزیر عراق به دنبال اعلام اداره هواشناسی این کشور در خصوص افزایش دمای هوا ، روز پنجشنبه (فردا) را تعطیل اعلام کرد.
* تهران- ایرنا- توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن شماری از مواضع ارتش عربستان سعودی در مناطق نجران و عسیر در مرزهای جنوبی این کشور را هدف قرار داد.
* مادرید- ایرنا- «رافائل ارناندو» سخنگوی حزب حاکم ‘مردمی’ دولت اسپانیا به «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و دیگر مقامات این کشور هشدار داد که اگر همچنان به تنش آفرینی ادامه دهند، از آنان به دادگاه بین المللی شکایت خواهد شد.
* مسکو- ایرنا- البین بانک روسیه، 100 میلیون دلار برای ساخت یک شهرک گردشگری بین سرعین و اردبیل به نام «تایسیز سبلان» سرمایه گذاری می کند.
* بغداد- ایرنا- گزارش های رسانه ای در روز چهارشنبه حاکی است آمریکایی ها در حال ایجاد یک پایگاه نظامی دراطراف منطقه تلعفر در حدود 59 کیلومتری غرب موصل هستند.
* نیویورک- ایرنا- وزیر امور خارجه آمریکا به رغم موضع گیری های تند و تهدید آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور علیه کره شمالی، معتقد است که پیونگ یانگ در حال حاضر خطری جدی برای ایالات متحده محسوب نمیشود و مردم این کشور می توانند با خیال آسوده سر به بالین بگذارند.
* تهران- ایرنا- ماموران اف بی آی در پی حمله به منزل ‘پائول مانافورت’ مدیر وقت کمیپین انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به اسناد و مدارکی دست یافتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید