مراقبت از نوه‌ ها، برعمرتان مي‌افزايد

    کد خبر :75746

 

نتايج تحقيقات جديد نشان مي دهد، افراد مسن تر که از ديگران مراقبت مي کنند، در واقع به خود نيز خدمت مي کنند.
به گزارش آريا، مطالعه يک تيم تحقيقاتي بين المللي نشان مي دهد که پدربزرگ ها و مادربزرگ هايي که به طور مستمر با نوه هاي خود ‌زندگي مي کنند، نسبت به پدربزرگ ها و مادربزرگ هاي ديگر، بيشتر عمر مي کنند.
محققان بيش از 500 نفر از افراد بين سنين 70 تا 103 سال را در سال هاي 1990 تا 2009 مورد بررسي قرار دادند. نتايج حاصله نشان مي دهد که اين نوع مراقبت مي تواند اثر مثبتي بر روي مرگ و مير سرپرستان داشته باشد. نيمي از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها که از نوه خود مراقبت مي کردند، حدود 10 سال پس از اولين مصاحبه در سال 1990 نيز هنوز زنده بودند.
رالف هرتويگ، مدير مرکز تطبيقي ‌عقلانيت در موسسه توسعه انساني ماکس پلانک مي گويد: «در شرکت کنندگاني که نوه نداشتند، اما فرزندان خود را مثلا با کمک در امور خانه، پشتيباني مي کردند، نيز نتايج مشابهي ديده شد. در مقابل، حدود نيمي از کساني که از ديگران مراقبت نمي کردند، ظرف پنج سال درگذشته بودند».
اين پژوهشگران همچنين نشان دادند که اين اثر مثبت مراقبت، بر مرگ و مير، به کمک و مراقبت از خانواده محدود نمي شود. تجزيه و تحليل داده ها نشان مي دهد که نيمي از افراد مسن بدون فرزند که از ديگران حمايت عاطفي مي کنند، براي هفت سال ديگر زندگي کرده اند، در حالي که افراد مسن ديگر به طور متوسط ‌تنها چهار سال بيشتر زندگي کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید