همه مدیران کشور در حل مشکلات جهادگران عرصه نوآوری درنگ نکنند

رئیس جمهور تاکید کرد از همه مدیران کشور که به نحوی ماموریت آنها و سازمان متبوعشان مرتبط با حوزه کارآفرینی، علم‌وفناوری است می‌خواهم که در حل مشکلات پیش روی این جهادگران عرصه توسعه لحظه‌ای درنگ نکنند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در پیامی به سیزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی در اصفهان نوشت: دولت تدبیر و امید در همه سطوح و بخش‌ها خود را حامی شرکتهاى نوپا و کارآفرینان جوان می‌داند و همه ابزارها و امکانات خود را برای موفقیت آنان به کار بسته است.

متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

«ایران اسلامی، سرفراز به  تمدنى کهن، دوران نو و بی‌بدیلی را آغاز کرده است؛‌ از یک سو تلاش و مجاهدت ملت ایران در چهار دهه گذشته برای دستیابی به استقلال و عدم وابستگی به ثمر نشسته است و از سوی دیگر تلاشی پرنشاط در فضاى آرامش و عقلانیت برای تحقق توسعه و دستیابی به قله‌های پیشرفت و عدالت آغاز شده است.

در شرایطى که اکثر کشورهای منطقه از ناامنی ناشی از افراطی‌گری و دخالتهای بیگانگان رنج مى‌برند، ملت سربلند ایران در امنیتی مثال‌زدنی، در مسیر رشد اقتصادی پایدار، هر روز گامى نو بر مى‌دارد.

فرصت گردهم‌آیی کارآفرینان، فن‌آفرینان و نوآوران این سرزمین، همانان که ستونهای سنگین توسعه بر دوش آنها نهاده شده است، در جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی را مغتنم شمرده و مسرت و شادمانی خود و همکارانم در دولت را از جنبش جوانان این مرز و بوم در ایجاد شرکتهای نوپا، نوآور و کارآفرین ابراز می‌نمایم.

به تحقیق می‌توان ادعا کرد حرکتی که جوانان این سرزمین در خلق ثروت از فرصتهای جدید آغاز کرده‌اند، نویدبخش آینده‌ای روشن و درخشان برای این سرزمین است؛ هر چند که بدخواهان ایران کوشیده‌اند مانع این موج بزرگ خلاقیت، نوآوری و خطرپذیری کارآفرینانه شوند، دولت تدبیر و امید در همه سطوح و بخش‌ها خود را حامی شرکتهاى نوپا و کارآفرینان جوان می‌داند و همه ابزارها و امکانات خود را برای موفقیت آنان به کار بسته است.

 بر این باورم که به جاى بدبینى و سوءظن به جوانان مبتکر، باید آغوش پرمهر نظام اسلامی را روی کارآفرینان و نوآوران کشور بگشاییم و دست همه کسانی که باعث رونق و بهبود کارآفرینی در کشور می‌شوند را بفشاریم و با قدرت از ایشان پشتیبانی کنیم.

اکنون که جمعی از نخبگان حوزه کارآفرینی و فن‌آفرینی کشور در جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی گردهم آمده‌اند، لازم می‌دانم ضمن اعلام حمایت دولت تدبیر و امید از فعالان حوزه کارآفرینی کشور، بر عزم این دولت بر تحقق برنامه‌های تدوین شده در بهبود توسعه فضای کارآفرینی و کسب‌وکار کشور و رساندن کشور به قله‌های رفیع توسعه تاکید کنم.

از راه دور، دست شما نوآوران و فن‌آفرینان ایران را می‌فشارم و آینده‌ای درخشان را به شما بشارت می‌دهم و از شما جهادگران عرصه نوآوری و توسعه علمی ایران اسلامی می‌خواهم که  با صبر و بردبارى انقلابی، تلاش جهادى خود را در ایجاد و توسعه شرکتهای نوآور با جدیت و بدون وقفه ادامه دهید.

از همه مدیران کشور که به نحوی ماموریت آنها و سازمان متبوعشان مرتبط با حوزه کارآفرینی، علم‌وفناوری است می‌خواهم که در حل مشکلات پیش روی این جهادگران عرصه توسعه لحظه‌ای درنگ نکنند و از همه ظرفیتهای قانونی که در برنامه ششم توسعه و قانون شرکتهای دانش‌بنیان تعریف و ایجاد شده است، استفاده کنند؛ چرا که آینده ایران اسلامی جز با تلاش جوانان خلاق، خطرپذیر و کارآفرین ساخته نخواهد شد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید