توزيع 400 تله چسبي در بين شهروندان منطقه 3

    کد خبر :75728

 

به منظور مبارزه با جانوران موذي طي سال جاري 400 تله ي چسبي بين شهروندان اين منطقه توزيع شد.
به گزارش  آريا به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه ، سيد محمد رضا موسوي اشاره به اينکه استفاده از سموم شيميايي و تله گذاري از جمله راههاي مبارزه باموش هاست تصريح کرد: در حال حاضر به طور ميانگين ماهانه 23 کيلوگرم سم شيميايي در سطح معابر استفاده مي شود و تعداد 400 عدد تله چسبي نيز بين شهروندان توزيع شده است .
او در ادامه گفت: از شهروندان در خواست مي شود تا در دفع زباله هاي خانگي دقت كنند و از ريختن ضايعات به داخل مسيل ها و انهار خودداري کنند تا موش ها امكان دسترسي به مواد غذايي و آب را نداشته باشند و در صورت مشاهده جانوران موذي و نياز به تله مي توانند با شماره سامانه 137 تماس حاصل کنند.
با گرم شدن هوا، موعد هجوم جوندگان موذي از جمله موشها و “رت” هاي بزرگ در شهر تهران فرا مي رسد. با اين وجود اداره ي ساماندهي منطقه در طرحي ضربتي قصد دارد موشها را از سطح معابر پاکسازي کند.
وي با بيان اينکه محل هاي طعمه گذاري و اجراي طرح ضربتي مبارزه با موشها با نصب بنرها و تابلوها به شهروندان اطلاع رساني مي شود گفت: در اجراي اين طرح نيازمند مشارکت و همکاري شهروندان در جهت حفظ و رعايت بهداشت محيط هستيم .
موسوي در ادامه اظهار داشت : شهرداري منطقه 3 با طعمه گذاري خيابان هاي شريعتي ،پاسداران و ميرداماد قصد دارد اين معابر را از وجود جانوران موذي پاکسازي کند. که اين طرح تا پايان سال ادامه دارد و خيابان هاي شيراز ،شيخ بهايي ،حلفا،مجتبايي و سيدخندان از جمله برنامه هاي آتي اداره ي ساماندهي هستند .
او با اشاره به راه هاي نفوذ موش به منازل گفت: سيستم هاي دفع زباله مجتمع هاي مسكوني، منافذ موجود در طبقات زيرين و تاسيسات، فاصله بين منازل و سطح آسفالت خيابان ها از جمله مواردي است كه باعث ورود موش به منازل مسكوني مي شود.
معاون امور شهري و محيط زيست منطقه 3 گفت : با اقدامات انجام شده و طعمه گذاري در تمام مکان هايي كه احتمال وجود لانه موش و محل زندگي آنها است از جمله: ( اماکن مخروبه و متروکه ، مراکز بهداشتي و درماني ، ، معابر ، کانال ها ، انهار و فضاهاي سبز و … ) شمال تهران از وجود جانوران موذي پاکسازي مي شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید