خس خس سينه کودکان نشانه چيست؟/ تشخيص آسم و آسيبهاي تنفسي در کودکان زير يکسال

    کد خبر :75712

 

علت خس خس سينه در دوره شيرخوارگي بسيار متنوع است که شايع ترين آن، عفونت هاي ويروسي است.
به گزارش آريا، دکتر ليدا عطارد، فوق تخصص آلرژي و ايمونولوژي در برنامه «يک نکته يک متخصص» شبکه راديويي سلامت درباره خس خس سينه در دوره شيرخوارگي گفت: شمار بسياري از شيرخواران ما به خس خس سينه مبتلا مي شوند و خانواده ها را اين مسأله نگران مي کند که کودکشان مبتلا به آسم يا بيماري هاي جدي ديگري باشد. وي با بيان اينکه علل خس خس سينه در دوره شيرخوارگي بسيار متنوع است، افزود: شايع ترين آن عفونت هاي ويروسي است که در فصل سرما شايع است. علاوه بر آن، موارد ديگري هم مي تواند ايجاد خس خس سينه کند، از جمله وجود مشکلات فيزيولوژيکي دستگاه گوارش شيرخواراني که مبتلا به ريفلاکس معده هستند و خس خس سينه در اين گروه از شيرخواران، بسيار شايع است.
اين فوق تخصص آلرژي و ايمونولوژي ادامه داد: علت ديگر، ابتلا به بيماري هاي قلبي است به خصوص مواردي که خيلي شديد نيست و با مراجعه به پزشک براي يافتن علت خس خس سينه، تشخيص داده مي شود .
وي در خصوص تشخيص آسم و آسيبهاي تنفسي در کودکان زير يکسال بيان کرد: اينکه بتوانيم آسم يا آسيب هاي تنفسي در نوزادان و شيرخواران زير يک ساله را به درستي تشخيص دهيم، ترديد است مگر شواهد بسيار جدي و قوي در دست باشد.
عطارد در پايان اظهارداشت: بنابراين خانواده ها با مراجعه به پزشکشان مي توانند به علت خس خس سينه فرزندشان آگاه شوند و براي درمان آن اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید