رئیس سازمان حج و زیارت:

۹۹ درصد زائران ایرانی امسال«حج اولی» هستند

    کد خبر :75553

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال بیش از ۸۶ هزار نفر از زائران ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند، گفت: ۹۹ درصد زائران ایرانی امسال حج اولی هستند.

حمید محمدی درباره آخرین وضعیت حج تمتع و اعزام زائران کشورمان اظهار کرد: امسال حدود 86 هزار و 500 نفر از زائران کشورمان به خانه خدا مشرف می‌شوند که از این تعداد بیش از 85 هزار نفر برای نخستین بار است که حج تمتع را به جا می‌آورند.

وی با اشاره به افزایش 35 درصدی زائران در سال 96 نسبت به سال 94 تصریح کرد: با وجود افزایش تعداد زائران، ارائه خدمات به نحو مطلوب و قابل قبولی در حال انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام حدود 18 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی تا روز سه‌شنبه خبر داد و گفت :‌ بیش از نیمی از این زائران پس از اقامت شش روزه در مدینه منوره، به مکه مکرمه عزیمت کرده‌اند.

محمدی به آرامش موجود در کاروانها و زائران ایرانی در مدینه منوره اشاره کرد و ضمن تاکید بر ضرورت حفظ عزت، احترام، امنیت و کرامت زائران ایرانی گفت: بحمدالله تاکنون‌ مشکل خاصی نداشته‌ایم و فرآیند عملیات حج روال طبیعی خود را طی می‌کند.

وی درباره فعالیتهای انجام شده در حوزه اسکان زائران اظهار کرد: در حال حاضر زائران ایرانی در 23 هتل در شهر مدینه و در نزدیکی مسجدالنبی اسکان داده شده‌اند و مشکلی در حوزه‌های اسکان، حمل و نقل و تغذیه گزارش نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به گرمای هوای این روزهای مدینه و مکه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه همه زائران کشورمان هم اکنون در سلامت کامل هستند. ‌

محمدی با بیان اینکه در ایام تشریق و در سرزمین منا و عرفات، ممکن است دمای هوا به 50 تا 55 درجه افزایش یابد، تصریح کرد: برای این منظور چادرهایی با ارتفاع بلند و مجهز به کولرهای گازی در سرزمین عرفات برای اسکان زائران کشورمان در ایام تشریق اجاره کرده‌ایم.

وی ضمن تشریح وضعیت مراسم امسال حج تمتع، به تلاقی روز عید قربان و روز جمعه به‌عنوان دو روز عید مسلمانان اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به اینکه «حج اکبر» است، 500 هزار زائر به مجموع حج‌گزاران اضافه شده است که تنگناها و سختی کار را بیشتر می‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت به برنامه‌های توسعه و تخریب بخشی از هتلهای مرکزی شهر مدینه اشاره کرد و گفت: به گفته مقامات سعودی، 280 هزار تخت در منطقه مرکزی مدینه برای اسکان زائران نیاز است که امسال این رقم 110 هزار تخت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید