عضو کارگروه ترویج شورای کتاب کودک عنوان کرد

قصه‌گویی؛ راهی برای برقراری رابطه بین کودکان و والدین

    کد خبر :75466

عضو کارگروه ترویج شورای کتاب کودک گفت: از طریق قصه‌گویی، رابطه کودکان با والدین برقرار می‌شود چرا که کودکان از پدر و مادر خود می‌خواهند که برای آنان قصه بگویند.

پرور قویدل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروزه رابطه کودکان با والدین قطع شده و قصه‌گویی یک روش برای ایجاد این رابطه است.

او با بیان این‌که کودکان به واسطه تلویزیون و کامپیوتر از کتاب خواندن دور شده‌اند، افزود: هدف از قصه‌گویی این است که کودکان با فرهنگ خود آشنا شوند.

این فعال در حوزه کودک و نوجوان و محیط‌زیست ادامه داد: مهم‌ترین مسئله در این خصوص این است که اگر کودک لذت خواندن را بچشد، خواهد توانست این لذت را به خاطر بسپارد و به خواندن جذب می‌شود.

قویدل با بیان این‌که بسیاری از روستاها در منطقه خراسان‌ جنوبی به کتاب نیاز دارند، بیان کرد: به این منظور، به صورت کاملاً داوطلبانه، کتاب‌هایی را با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای کتاب کودک تهیه کردیم.

او با بیان این‌که در این کارگاه‌ها برای آشنایی بیشتر کودکان با آداب‌ و رسوم، لالایی‌هایی استفاده شد، یادآور شد: در کارگاه قصه‌گویی کتاب‌های قصه را همراه کودکان خواندیم و کودکان آن‌ها را به تصویر کشیدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید