مروری بر زندگی شهید سیدرضا کامیاب

    کد خبر :75455

هفتم مردادماه ۱۳۶۰ منافقین در یک عملیات تروریستی یکی از فعال‌ترین نیروهای انقلاب اسلامی توسط گروهک فرقان را به شهادت رساندند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدرضا کامیاب ۷ مرداد ۱۳۶۰ شمسی، توسط گروهک تروریستی فرقان در مشهد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در بیمارستانی که امروز به نام آن شهید بزرگوار نامگذاری شده است، به شهادت رسید.

سیدرضا کامیاب در سال ۱۳۲۹ در روستای نوده میرمحراب از توابع شهرستان گناباد در خراسان رضوی در خانواده‌ای اهل علم و روحانی متولد شد. وی از ۱۳ سالگی در حوزه علمیه گناباد و سپس مشهد مشغول به تحصیل شد و بعد از سال‌ها در کنار تحصیل در حوزه علمیه، مبارزات خود را علیه طاغوت و شاهنشاه آغاز کرد.

در سال ۱۳۴۷ در منطقه فردوس- کاخک زلزله‌ای دربه وقوع پیوست و عده‌ای از طلاب برای کمک به زلزله زدگان به این شهر سفرکردند که در این سفر شهید کامیاب با حضرت آیت‌الله خامنه ای از نزدیک آشنا شد و این آشنایی فتح بابی برای آغاز فعالیت‌های سیاسی در مشهد بود.

 

کامیاب پس از پیروزی انقلاب از یاران صمیمی رهبری و جزو عناصر فعال حزب جمهوری اسلامی بود و در انتخابات میان دوره‌ای سال۱۳۶۰ شرکت کرد و با رای قاطع مردم مشهد به نمایندگی مجلس شورای اسلامی برگزیده شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید