یک کارگردان تئاتر مطرح کرد:

وضعیت تئاتر کودک در شهرستان‌ها اصلا مناسب نیست

    کد خبر :75446

یک کارگردان تئاتر کودک گفت: اگر تئاتر خوب ارایه شود و بچه‌ها این ابزار را به عنوان یک ابزار خوب ببینند و با آن ارتباط بگیرند، آنچه نیاز آنها است را دریافت کنند قطعا در بزرگسالی نیز برای یافتن آنچه نیاز دارند به سالن‌های تئاتر می‌روند و تئاتر می‌بینند.

احمد رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تئاتر کودک هنوز قدمتی ندارد و اگر بخواهیم این حوزه را تقسیم بندی کنیم، تئاتر کودکی که در این دوره مطرح است تئاتر سنتی نیست و هنوز کودک است و شرایط تکامل خود را طی نکرده است.

این کارگردان تئاتر کودک با اشاره به وضعیت این حوزه ادامه داد: در حال حاضر وضعیت تئاتر کودک در شهرستان‌ها اصلا مناسب نیست امروزه تحرکات تئاتری بچه‌ها بسیار پیشرفت کرده است و کارهای نسبتا خوبی را انجام می‌دهند اما وقتی از وضعیت نامناسب سخن به میان می‌آوریم متناسب با ظرفیت موجود می‌گوییم.

وی افزود: ظرفیت بسیار بالایی در تئاتر کودک داریم گروه‌ها و افراد بسیار خوبی در این حوزه خوش درخشیدند و امکان گرد هم آوردن این افراد بسیار زیاد است اما ظرفیت‌های موجود برای بهره گیری از تمام این امکانات در شهر موجود نیست.

وی با اشاره به اینکه تئاتر کودک یک تئاتر تعلیمی است، گفت: تئاتر برای آموزش کودک است و اگر ما با بچه‌ها یا برای آنها تئاتر کار می‌کنیم در اصل به رشد آنها کمک می‌کنیم. تئاتر را کار نمی‌کنیم که یک پشتوانه هنری برای آینده تربیت کنیم زیرا نمی‌توانیم کودکان را در کلاس‌ها تربیت کنیم و بگوییم در آینده بازیگر خوبی خواهید شد فقط کودکان را در تئاتر درگیر می‌کنیم تا بتوانیم با یک ابزار فاخر تربیتی به آنها آموزش دهیم.

این هنرمند گفت: اگر تئاتر خوب ارایه شود و بچه ها این ابزار را به عنوان یک ابزار خوب ببینند و با آن ارتباط بگیرند و آنچه نیاز آنها است را دریافت کنند، قطعا در بزرگسالی نیز برای یافتن آنچه نیاز دارند به سالن‌های تئاتر می‌روند و تئاتر می‌بینند.

رضایی با اشاره به رشد تئاتر کودک افزود: برای رشد تئاتر کودک به یک سازمان نیاز داریم در حال حاضر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری به عنوان مهمترین متولی امور تئاتر فعالیت می‌کند و دفتر تخصصی تئاتر نیز کار خود را با جدیت ادامه می‌دهد، اما تئاتر کودک در شهر اصفهان این ظرفیت را دارد که یک دفتر تخصصی داشته باشد تا بتواند هنرمندان فعال در حوزه کودک را گرد هم آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید