آلمان خواستارآزادی ویزا برای مخالفان دولت ترکیه شد

  • سیاسی
  • شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۱۷

وزیر امور خارجه آلمان خواستار اجرای طرح آزادی ویزا برای سازمان‌های غیر دولتی و منتقدان و مخالفان دولت ترکیه شد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه آلمانی “دی ولت”، “زیگمار گابریل”، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را شدیدا رد کرده و تاکید کرد که ما نباید این کشور را به سمت روسیه سوق دهیم.

این در حالی است که در دیدار وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در مالت که روز گذشته انجام شد  وزرای امور خارجه اتریش و لوکزامبورگ خواستار توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شدند.

گابریل در این نشست با این مسئله مخالفت کرده و گفت: ما توقف این مذاکرات را یک واکنش کاملا غلط می دانیم. ما هیچ علاقه ای به این مسئله نداریم که ترکیه در مسیر روسیه قرار گیرد.

وی همچنین خواستار گشتن به دنبال فرمت های گفتگوی جدید با ترکیه شد.

گابریل همچنین خواستار اجرای طرح آزادی ویزا برای سازمان های غیر دولتی و منتقدان و مخالفان اردوغان و بخشی از ترکیه که علیه اصلاح قانون اساسی این کشور رای داده و می خواهند در مسیر دموکراسی قرار گیرند شده و گفت: این مسئله مطرح است که ترکیه دموکراتیک را تقویت کنیم.

گابریل در حالی این پیشنهاد را مطرح کرده است که رئیس جمهور ترکیه مدتهاست خواستار اجرای طرح آزادی ویزا برای همه شهروندان ترک است.

اتحادیه اروپا به دلیل سرکوب شدید مخالفان ترکیه از طرف دولت آنکارا بعد از کودتای نافرجام در این کشور تا به حال این طرح را برای شهروندان ترک اجرایی نکرده و درخواست آنکارا در این راستا را محقق نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید