کره شمالی به این دلیل می‌تواند آمریکا را با موشک اتمی هدف قرار دهد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۰۲

اگر چه بسیاری از کارشناسان امکان جنگ اتمی از سوی کره شمالی را بعید دانسته و شکست امروز آزمایش موشک کوتاه برد این کشور را گواه آن می دانند، اما آدام ماونت کارشناس راهبردی نظری دیگر دارد و می گوید کره شمالی قادر به حملۀ اتمی است.

برخی از تحلیلگران می گویند که تهدیدات کیم جونگ اون رهبر کره شمالی درباره جنگ اتمی ویرانگر ضد دشمنان سیاسی خود به ویژه آمریکا فقط در حد حرف بوده و نشانگر نیت یا قدرت واقعی وی برای چنین جنگی مصیبت باری نیست، اما برخی دیگر نظری متفاوت دارند.

به گزارش اسپوتنیک عربی، اگر چه بسیاری از کارشناسان امکان جنگ اتمی از سوی کره شمالی را بعید دانسته و شکست امروز آزمایش موشک کوتاه برد این کشور را گواه آن می دانند، اما آدام ماونت کارشناس راهبردی نظری دیگر دارد و می گوید کره شمالی قادر به حملۀ اتمی است.
وی در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت که کیم چند پیام بسیار مهم به دشمنان سیاسی خود داد. رژه نظامی ارتش که نشانگر قدرت او است، یکی از این پیام هاست.

ماونت تصریح کرد که نمایش موشک های قاره پیمای کره شمالی پیامی قوی از سوی این کشور است که نه تنها درباره یک تهدید بلکه نشانه ای بر توانمندی این کشور برای حمله به خاک آمریکا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید