رییس پلیس راهور یزد خبر داد:

آمادگی کامل راهور برای راه‌اندازی پلیس دوچرخه‌سوار در یزد

    کد خبر :75357

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای ارائه خدمات بیشتر و بهتر پلیس به اقشار مختلف جامعه، گفت: راهنمایی و رانندگی استان یزد آمادگی 100 درصد برای راه‌اندازی و اعزام پلیس دوچرخه سوار به معابر شهر یزد را دارد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ منصور جمشیدی در حاشیه نشست خبری فرماندهی انتظامی استان یزد با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: دستاوردهای پلیس در حوزه ‎ های مختلف برقراری امنیت زمانی کامل می‌شود که تک تک افراد جامعه نسبت به همراهی نیروی انتظامی احساس مسئولیت کنند.

وی با اشاره به اهمیت قلم و رسالت خبرنگاری، افزود: قسم به قلم که نماد حقانیت و ابزاری برای بیان صحیح و کامل وقایع است، نیت پلیس جز خدمت صادقانه به مردم نیست.

جمشیدی در ادامه با بیان این ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد شرایط لازم برای ارتقای ظرفیت‌های مختلف در استان را ایجاد کرده است، تصریح کرد: از آنجایی که از دیرباز تاکنون یزد به عنوان شهر دوچرخه‌ها معرفی شده است راهنمایی و رانندگی استان هم آمادگی کامل دارد در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم نسبت به ایجاد پلیس دوچرخه سوار و اعزام آنها به سطح شهر یزد اقدام کنند.

رییس هیئت دوچرخه سواری انتظامی استان یزد راه‌اندازی پنج ایستگاه دوچرخه و تعیین مسیرهای تردد دوچرخه سواران در سه شنبه هر هفته را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه دانست و بیان کرد: نیروی انتظامی یزد آمادگی 100 درصد برای راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار در یزد را دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استانی یزد با بیان این که آمار تصادفات در این استان نسبت به زمان مشابه در سال‌های گذشته کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است، گفت: در سال‌های 93-92 آمار تلفات تصادفات استان یزد رتبه اول کشور را داشته است.

سرهنگ جمشیدی تصریح کرد:‌ با اقدامات فرهنگی و آموزشی که از سوی راهنمایی و رانندگی انجام شده است در سال 94، هشت درصد و در سال 95، 23 درصد آمار تلفات رانندگی در استان یزد کاهش داشته است.

این مقام مسئول معرفی شهر یزد به عنوان شهر بدون پلیس در چند روز متوالی را یکی از نشانه‌های ارتقای فرهنگ ترافیک و رانندگی در این استان دانست و بیان کرد: تاکنون دو دوره تربیت کارشناس تصادفات با حضور 45 نفر از افراد واجد شرایط در یزد آموزش دیدند.

وی برگزاری دوره آموزشی کارشناس عالی تصادفات با 39 نفر شرکت کننده را از دیگر اقدامات انجام شده در راهنمایی و رانندگی استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعداد ایستگاه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر و استان یزد افزایش یافته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد اجرای طرح ساماندهی کامیون‌ها برای اولین بار در استان از دیگر اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: پیش از 25 درصد تصادفات شهر یزد به دلیل حضور کامیون‌ها در معابر شهری یزد بوده است.

جمشیدی در پایان با بیان این که از ابتدای امسال دو نوع تصادف فوتی در استان داشته‌ایم که 15 تا 30 ساله‌ها مربوط به موتورسواران و 65 تا 90 سال مربوط به فوتی‌های عابرین پیاده است، گفت: تقاضا داریم اصحاب رسانه بحث فوتی‌های حوادث رانندگی را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به ترویج فرهنگ رعایت حقوق همدیگر در رانندگی و مراعات حال کهنسالان در خیابان‌ها اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید